Wat missen jullie op dit forum?

Forumleden!

Het forum heeft het afgelopen jaar een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Vooral qua onderwerpen, toon, inhoud en groei. Een mogelijke volgende stap waar we met een half ook naar kijken, zijn functionele verbeteringen. Wat mis je nu, op het forum? Zou je iets willen doen wat niet mogelijk is? Als we gaan verbouwen, wat wil je dan veranderd zien?

Als je acties of mogelijkheden vooral wilt behouden, noem deze dan gerust ook!

Dank voor jullie hulp en input,

Frank

30 Reacties

Wat ik in eerste instantie mis, als je in logt op je telefoon heb je veel minder mogelijkheden, of ik heb nog niet ontdekt hoe dat moet. Je kan niet citeren of een persoon persoonlijk beantwoorden.
Ik zou graag zien dat iemand pas alle reacties kan lezen als diegene zelf een account heeft aangemaakt en ingelogd is.
nu is het zo dat je alleen kunt reageren als je ingelogd bent maar zonder lid te zijn van het forum kun je alle reacties bekijken en dat vind ik niet prettig.
Ik zou ook graag zien dat niet alle reacties voor iedereen zichtbaar zijn. En ik zou zeggen maak een app waarop alle functies ook voor de mobiel toegankelijk zijn. Wat ik wel heel fijn vind is de notificaties die ik krijg, ook als de moderators iets plaatsen.
Wat ik ook graag zou willen zien is een update wat er met onze reacties of suggesties gebeurd .
Dat weerhoud mij er ook van om nog artikelen te plaatsen.
We zetten hier allemaal dingen neer die ons raken. Bijzondere gevoelens en gedachten.
Zou fijn zijn dat je ze alleen kan lezen na inloggen.
Blijft het meer een besloten groep en is fijner.
Ben ik het helemaal mee eens. Alleen leesbaar voor mensen met een inlog/account. Te persoonlijk.
Ik ook, hou het in de groep.
Het onderscheid tussen delen op het forum (dus voor iedereen) en delen met één persoon wordt niet door veel leden gemaakt. Ik heb me daar zelf ook aan schuldig gemaakt, vrees ik. Maar reacties die op één persoon gericht zijn, bedoeld als steunbetuiging of instemming zijn vaak niet meer dan de 'likes' op FaceBook. En ik moet bekennen dat ik daar een enorme hekel aan heb. Ik zou willen aanbevelen om onontkoombaarder dan nu de keuze aan te bieden: wil je dit op het forum plaatsen of aan aan één persoon laten weten.
Frank H.
Wat zou je er van vinden om een mogelijkheid te gaan bieden voor een Persoonlijk Bericht?
Ik opperde zoiets op het onder werp: wie laat jij erven..........ik zou een bepaald persoon graag persoonlijk verder willen informeren, maar hoe???
Hai Hannie,

Een PB kan hier al. Als je op de naam van de persoon die je wilt schrijven klikt, kom je op zijn/haar profiel. Daar staat een vrij grote knop 'stuur bericht'. Als je daar op klikt, komt er een tekstveld, kun je typen en verzenden. Alleen jullie tweeën lezen dan.

Frank
Dank je wel Frank, dat had ik nog niet ontdekt. Sorry dus voor mij vraag.
Fijne zondag verder en daar zeg ik tegenwoordig altijd achteraan: geniet van het leven.
Ook ik mis de terugkoppeling op ideeën en suggesties. Wanneer men hier niet gelijk iets mee kan, zou ik het ook graag later horen als dit als nog is opgepakt. En maak kenbaar dat dit via het forum tot stand is gekomen. Leden voelen zich dan gehoord en wie weet wat voor ideeën er nog meer komen.

Daarnaast lukt het mij niet altijd om oude topics terug te vinden. Soms wil ik nog wel eens iets nalezen i.v.m. een tip en dat lukt dan lang niet altijd.

Wat gebeurt er met topics waar lange tijd niets mee gedaan is? Is er bijv. een archief waar deze terug te vinden zijn? Is het mogelijk om hier weer op te reageren?

Wat de privacy betreft; is dit niet inherent aan een forum dat mensen je berichten kunnen lezen? Zelf zie ik geen verschil tussen het lezen van een wel of niet ingelogd persoon. De verhalen blijven hetzelfde en dus persoonlijk.
De tip van André zou ik een hele mooie toevoeging vinden: "Wil je dit op het forum plaatsen of aan één persoon laten weten?". Het is een mooie aanvulling op de mogelijkheid iemand een PB te sturen. Zelf vergeet ik ook vaak van deze mogelijkheid gebruik te maken. Zo kun je dat mooi ondervangen.

Zomaar een paar vragen die mij te binnenschieten bij deze topic. Mocht mij nog iets te binnenschieten, dan laat ik dit weten.
Ik weet dat je een reactie in een topic kunt bewerken, maar volgens mij kun je deze niet wissen. Klopt dat?
Astrid, er wel eens aan gedacht dat dit geliked kan worden op facebook, twitter, google etc?
Dat is nu net iets waar ik niet van gediend ben. Mensen zijn dan niet altijd secuur en vergeten het tekentje te switschen van wereldwijd naar vrienden, maar ook daar zou ik niet blij mee zijn. Dit is mij al eens overkomen, wat mij verwijten en ongewenst commentaar opleverde, want het bericht gaat verder dan je denkt en wat wij hier neerpennen hoeft niet wereldwijd gedragen te worden. Dus mensen, let op bij wat u doet!
Hallo Hannie, bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u dit al eens is overkomen. Ik hoop dat het goedgekomen is.
U heeft helemaal gelijk, we moeten opletten op wat we aan het net toevertrouwen!
Het klopt dat berichten soms verder gaan dan we willen en denken. Maar zou dat nou echt ondervangen kunnen worden door onze berichten alleen leesbaar te maken als men is ingelogd? Als iemand "kwaad" wil, kan deze ook een account aan maken, de berichten lezen en er mee aan de haal gaan.

En op mijn vraag terug komend: "Is dit niet inherent aan een forum dat mensen je berichten kunnen lezen?" Je dient, naar mijn idee, ten alle tijden secuur om te gaan met wat je het net toevertrouwd. Wees je er van bewust dat mensen je bericht lezen en er, bewust of onbewust, hun eigen interpretatie aan geven.
Ik laat dus hier in het openbaar niet het achterste meer van mijn tong zien. Ik doe het nu in PB'tjes wat ik kwijt wil. Daar (forum RTL-nieuws) waar ik dus een verkeerde ervaring mee heb, reageer ik niet meer, lees alleen nog maar. RTL nieuws heeft zelf bepaald dat het via dat wereldbolletje www gaat. Maar ik ben wel lid van een besloten groep op Facebook. Dat betreft de groep waarvan de partner, ouder(s) of familielid aan dezelfde ziekte lijden, als waar mijn man aan leed en uiteindelijk overleed (aan een complicatie). Daar steken wij elkaar te allen tijde een hart onder de riem en kunnen zeggen wat we willen, komt niet verder en zo hoort het ook bij te persoonlijke zaken. Ik dacht hier bij DELA iets gelijks te vinden. Dus niet. Hoe lang ik hier dus nog reageer, weet ik niet.
Reputatie 3
Een steunbetuiging,kan altijd via een prive bericht.

Met mijn reageren,op een bericht,laat ik weten,hoe wij
onze gevoelens kunnen delen,met allen,die het gemis
in hun leven,met veel pijn en verdriet,moeten doorstaan,
Met afstandelijkheid kunnen wij in het Forum,nooit onze
gevoelens,met de vraagsteller en allen delen.
johan.
Mee eens Johan.
Een app, dat is inderdaad een fijn idee. Nu moet ik soms echt achter de PC gaan zitten en dat is me vaak net een stap te ver (figuurlijk). Ik doe het ook via mobiel, maar ik krijg vaak de heel storende melding dat mijn wachtwoord niet goed is terwijl ik zeker weet dat het wel goed is. Dan klik ik maar weer op die 'wachtwoord vergeten'knop, maar fijn is anders.
Ik zou het ook fijn vinden, dat als ik op een antwoord in een topic reageer, dat antwoord dan als het ware inspringt. Zo is dan duidelijk dat ik in principe niet op het topic zelf reageer, maar op een van de anwoorden.
Verder is het nu zo dat als ik op een topic reageer, het meteen als favoriet wordt aangemerkt. Dat hoeft van mij niet, dat doe ik liever zelf ;-)
Worden alle antwoorden en geplaatste topics gelezen door Dela trouwens? En wordt het forum nu bij een overlijden onder de aandacht gebracht?
groetjes karin
Trouwens. Bedankt voor het bestaan van het forum! Ik vind het fijn dat het er is.
Karin,

Even je twee vragen beantwoorden: Ja, alles wordt door Dela (mijzelf, en indien nodig deel ik dat weer) gelezen. En nee, het forum wordt bij uitvaarten niet specifiek benoemd of aangeprezen. Ik denk dat dat ook lastig is, omdat het voor veel mensen ook weinig toegevoegde waarde heeft. Als je er behoefte aan hebt, moet je ons snel en makkelijk kunnen vinden. En dat is mijn werk..;).

Frank

Een app, dat is inderdaad een fijn idee. Nu moet ik soms echt achter de PC gaan zitten en dat is me vaak net een stap te ver (figuurlijk). Ik doe het ook via mobiel, maar ik krijg vaak de heel storende melding dat mijn wachtwoord niet goed is terwijl ik zeker weet dat het wel goed is. Dan klik ik maar weer op die 'wachtwoord vergeten'knop, maar fijn is anders.
Ik zou het ook fijn vinden, dat als ik op een antwoord in een topic reageer, dat antwoord dan als het ware inspringt. Zo is dan duidelijk dat ik in principe niet op het topic zelf reageer, maar op een van de anwoorden.
Verder is het nu zo dat als ik op een topic reageer, het meteen als favoriet wordt aangemerkt. Dat hoeft van mij niet, dat doe ik liever zelf ;-)
Worden alle antwoorden en geplaatste topics gelezen door Dela trouwens? En wordt het forum nu bij een overlijden onder de aandacht gebracht?
groetjes karin
Wat ik op dit forum mis?
Een simpele manier van gebruiken.
Zie hier mijn puzzelroute.
'Reageer' staat er. Okay, dat doe ik. Dan blijkt dat ik eerst moet aanmelden. Okay.
Ik reageer op iemand en dan blijkt - verrassing - dat mijn tekst niet onder dat blokje komt maar helemaal onderin: bongk!
Daarom 'Quote' gebruikt en opnieuw mijn reactie gegeven, die er dan wel onder komt te staan. He he, ff puffen.
Kan ik het beter op het forum? Dacht het wel, zie vorige zinnen.
Wat ik graag zou zien:

* wat meer mensen al opmerkten, een aantal algemene delen van het forum beschikbaar voor niet geregistreerde leden en de rest alleen voor ingelogde leden. Het zijn natuurlijk wel vrij persoonlijke dingen die hier inderdaad verteld worden.
* Vereenvoudigde menustructuur. Al vind ik de recent actieve topics wel een handige optie
Misschien is het fijn af en toe een aantal aktie punten te laten zien .Waar zijn jullie mee bezig datums van open dagen enz dus niet ergens tussenin geplaatst maar kort en bondig op een plaatsje.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen