Feedback over het DELA forum

• 25 februari 2016
  • 10 reacties
  • 4381 Bekeken

We zijn benieuwd naar wat jullie als gebruiker van het DELA forum vinden en naar wat jullie ervaringen zijn met het forum. Jullie mening is belangrijk, omdat we daarmee samen het forum kunnen verbeteren. Laat hier gerust je reactie achter!

10 Reacties

Ik vind het een mooi forum en ben er inmiddels wel achter dat het belangrijk is om niet al te persoonlijk te zijn. Ik leef mee met forumleden, maar daarna wil ik het los laten en dat is niet mijn sterkste kant, dus kijk ik wat minder.
Is nog niet gemakkelijk om juiste toon te vinden voor mezelf. Ik vind het alleen irritant dat op elke pagina de popup komt over cookies.
Rianne, het Forum heeft heeft me aangezet tot nadenken, juist door de verschillen van opvatting. En aan een paar opmerkingen van forumleden heb echt wat gehad. Wat wil ik nog meer?
Handig om hier zo nu en dan te komen. Hopelijk heb ik dit forum niet t evaak nodig. Er zijn nu al wel dingen voorbij gekomen die mij tot nadenken hebben gezet.
Fijn ook dat er medewerkers van Dela meelezen, zodat er een zeer uitgebreid antwoord kan komen op vragen die er leven.
Ik vind het ook leuk om zo af en toe op het forum te kijken, of er onderwerpen zijn die mij aanspreken, of soms om er over mee te praten.
De laatste weken een beetje druk gehad, dan kijk ik minder.
En niet alle onderwerpen spreken mij altijd aan.
Dankjewel voor jullie reacties. Wat fijn dat het forum aanzet tot denken en de antwoorden geeft op de vragen die er bij jullie leven. Dat is ook echt te zien in de discussies die zijn ontstaan. Heel mooi!
Ik kan me voorstellen dat sommige onderwerpen niet iedereen aanspreken of dat sommige onderwerpen erg dichtbij jezelf komen.

Wat bedoel je precies met het vinden van de juiste toon, Ben? Is dat iets waar we als forumleden iets in voor je kunnen betekenen? Er wordt hard gewerkt om het probleem met de cookiemelding opgelost te krijgen.

Ik ben blij met jullie feedback, blijf die vooral ook geven!
Rianne hi,
Een beetje laat misschien, maar ik heb je vraag enige tijd laten bezinken.
Doorgaans lees ik interessante discussies, maar deze beperken zich slechts tot een beperkte groep deelnemers binnen het forum.
DELA (jij?) hebt het forum een basis gegeven vanwaar uit diverse hoeken kan worden gediscussieerd. Ik ben van mening dat de basis te beperkt is. Wat doet DELA met de reacties? Blijven ze binnen dit forum. Er zijn best discussies die breder "aan de man/vrouw" gebracht kunnen worden (dus buiten het forum). Ik denk dat ik ook een beetje "het Ben-gevoel" heb. Krijg ook geen idee waar het met het forum naar toe moet/gaat.
Let wel, ik lees de berichten/gevoelens van deelnemers en soms reageer ik daarop. Het voelt ook goed om je gevoel te delen. Het forum wordt zo ook een uitlaatklep. Niks niks mee overigens, maar dan.
Het zou hier niet moeten ophouden. Het op en neer plaatsen van berichtjes is niet voldoende. Je zou er verder mee moeten, maar ik weet nog niet wat en hoe.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie, Hans. Het klopt wat je aangeeft. Er is nu een goede basis neergezet met een breed scala aan discussies en het forum is toe aan uitbreiding. Complimenten voor de manier waarop jullie als forumleden het gesprek met elkaar zijn aangegaan, waardoor we vrij snel op dit punt terecht zijn gekomen! De discussies zijn ook te mooi om niet met anderen te delen. Dat is dan ook precies wat ik de komende tijd ga doen. Jullie kunnen me daarbij helpen door de topics te delen of bespreken met mensen van wie je denkt dat ze een bijdrage willen of kunnen leveren.

Ons doel van het forum is dat de forumleden elkaar kunnen helpen, door met elkaar in gesprek te gaan over allerlei onderwerpen rondom leven en dood. We zien dat het vaak helpt om eens met anderen te praten. Over onderwerpen die niet altijd even makkelijk zijn of die je misschien niet direct bespreekt in de eigen omgeving. Ook geven we antwoorden op vragen over DELA producten en onze dienstverlening.

Natuurlijk betrekken we onze leden ook graag bij het ontwikkelen van producten en diensten en zijn we benieuwd naar hun mening over DELA. Dit doen we via het DELA coöperatiepanel. Het doel van het forum is daarmee ook echt anders dan van het panel. Jullie reacties op het forum worden uiteraard allemaal gelezen en we zijn blij met de feedback en tips. De signalen worden doorgezet binnen DELA. Soms leidt dit ook direct tot een concrete actie, zoals bij het topic ‘natuurbegraafplaats’.

Je geeft aan dat je nog geen idee krijgt waar het forum naartoe moet/gaat. Met het forum willen we een plek bieden waar mensen kunnen praten over alles wat te maken heeft met het leven en de dood. We zijn net gestart, dus wat dat betreft is ook alles nog mogelijk. Waar ik wel benieuwd naar ben: waar zou je willen dat het forum naartoe gaat?
ik ben in de gelukkige omstandigheid dat er mensen in mijn omgeving zijn waar ik mijn eventueel verdriet mee kan delen.
Mij gaat het meer om de andere onderwerpen, zoals de manier van uitvaartverzorging, of het onderwerp van klaar met leven zijn, verschil tussen mensen met en zonder geloof.
Ik zal mijn mondje graag roeren op dit forum. Blij met de mogelijkheid.
Reputatie 4
Beste Idegruijter.

Er zijn er velen,die niet in de gelukkige omstandigheid
verkeren,om een liefdenvolle schouder,of luisterend oor
te mogen ontmoeten.Daarom willen wij met woorden,
en naar vermogen,onze gevoelens,met elkaar delen,
en wat steun,en troost brengen,en zo elkanders lasten
dragen.

Er is al veel van gedachten gewisseld in het Forum,
over de voorbereiding,begeleiding en uitvoering,van een
begrafenis of crematie,waarbij een belangrijk punt was,
of aan de wensen,van een overledene,of de nabestaande,
was voldaan.

Wanneer,ben je""klaar"",met je leven?.

Daar is geen verschil tussen,behalve als je door het verdriet
en gemis,van een geliefde,je steun en kracht wil vinden,wat
door je geloofsovertuiging,hier op aarde,niet te vinden is.

Wat is jullie gedachten,over deze vier punten.
johan.

Reageer