Vraag

Afspreken voor koffie/wandeling

FrankH
Eind 2016 werd op het forum de optie besproken om de op het forum opgedane contacten om te zetten in een bijeenkomst. We zijn inmiddels tegen het voorjaar aan het aanschurken, het perfecte moment om het idee nog eens tegen jullie aan te houden en het eventueel een concreet vervolg te geven. Denk aan een zaterdag, ruim van tevoren gepland, ergens in het midden van het land, koffie of lunch en/of de mogelijkheid tot een wandeling. Dus:

Vind jij het leuk af te spreken met andere forumleden?

56 Reacties

Johan
Beste Frank.

Het lijkt mij een leuk uitje.
Ik ben van 26-April t/m 3-Mei.in Medjugorje.
te Bosnie-Herzegovina.
Medjugorje een mooi plaatsje,tussen de heuvels,
niet ver van de bekende plaats Mostar,bekend
om zijn '"oude brug'".
Groetjes.
johan.
Johan
Beste Frank.

Het bevreemd mij,dat er zo weinig reactie komt,om te komen
tot een ontmoetingsdag(bijeenkomst),terwijl er velen in het
forum,het een leuk idee vonden,om dat te doen,en elkaar te
ontmoeten.Misschien is het de onbekendheid,waar en wanneer
het eventueel zou kunnen,plaats vinden.
In afwachting.
johan.
FrankH
Hai Johan,

Ik denk dat veel mensen het bericht nog helemaal niet hebben gezien. Ik neem 'm morgen dan ook mee in de wekelijkse update. Heel veel mensen komen niet zo vaak op het forum, maar scannen wel die mail even aan het einde van de week of in het weekend.

En datum en locatie lijkt me juist iets dat we met de eerste aanmelders afspreken. Of werkt het inderdaad fijner als ik gewoon dag en plaats plan en deel?

En als er inderdaad weinig belangstelling is, is dat natuurlijk ook helemaal goed!

Frank
AletteSuzanne
Hallo,

Wat moet ik mij bij een ontmoeting voorstellen? Een dag ( of dagdeel ) met Workshops, films, gesprekken of ..... ???
Als het alleen praten is, weet ik niet of ik dat wel leuk vind....en of ik daar behoefte aan heb . Een beetje afwisseling en activiteiten zou wel leuk zijn , als dat mogelijk is.
Misschien eventueel een oproep plaatsen voor ideetjes ? En waar dan ? Ergens in of rondom Utrecht ? Beetje halverwege het land ?

Groetjes Alette
Marijn
Goed idee; ben er graag bij. Ligt er wel aan wat de datum wordt. Ik zou zelf doordeweeks, eind van de dag/ begin avond ook prima vinden. Maar eerst maar eens behoefte peilen inderdaad.
Mieke Valenteijn
Ik vind het een leuk idee maar ben afhankelijk van andere om te reizen...dus wil wel graag op de hoogte blijven van hoe het verlopen is .
Gr Mieke
penelope
Gelijk gestemde mensen ontmoeten altijd leuk om van gedachten te wisselen.
Het hangt van de datum af of ik kom i.v.m. vakantie die is vast gelegd.
Gr. Emma
Maddy67
Erg leuk maar dan moet er wel wat te doen zijn en niet alleen met elkaar praten of zwijgen.
Evt. Workshops of zo.
FrankH
Uit de reacties van vorige gesprekken kwam een lunch met eventueel een wandeling aan de orde, als bezigheden. Even voor de duidelijkheid, ik regel het graag, maar dit is geen Dela evenement. Dus van de forumleden voor de forumleden!!
Hannie
Ik zou er wel wat voor voelen, volgens mij heb je er meer aan om met lotgenoten te praten, dan een dure psych op je dak te krijgen. Behoefte aan workshops heb ik überhaupt niet, daarvoor heb ik het nog te druk met andere dingen.
Een centrale plek zoals bijv. omgeving Utrecht moet kunnen, maar wel rekening houdend met afstand (en tijdstip i.v.m. files) tot huis en avonduren. Zou het ook een idee zijn om Frank hierin een rol te laten hebben? Wie komen wil geeft zijn huisadres door aan hem en hij zou kunnen bemiddelen indien er mensen zijn die geen vervoer hebben (op de v.v. route van huis naar samenkomstplaats). Misschien bereiken we dan ook nog eens mensen die door gebrek aan mobiliteit er dan toch even uit zijn. Het is maar een idee.
Marijn
Ik woon in Schiedam en kom (afhankelijk van dag, tijd en locatie) met auto of OV.
elise
Lijkt me fijn om iets ontspannend te doen.iets eten ,wandelen ,gewoon er even uit
elise
Ben van Nijmegen en kan altijd wel iemand mee nemen
Hannie
Ik kom uit Almere
JannyBoe
Ik zou het ook leuk vinden, ben niet zo actief op dit forum, vind het leuker om echt met mensen te praten.
IK kom uit Leeuwarden, met OV< zou het dus wel fijn vinden als de plaats van samenkomst met openbaar vervoer te bereiken is.
dinie
Ik zou het wel leuk vinden maar ik weet of het haalbaar is voor mij.
Tamara81
Hoi Allemaal,

Sorry voor mijn late reactie.
Het lijkt mij het handigst dat we ergens in Utrecht afspreken.
Dat is het midden van het land en heel makkelijk bereikbaar met OV.
En rondom Utrecht Centraal liggen genoeg mogelijkheden met vergader ruimtes die we kunnen gebruiken.
Nu nog wat ideeën wat we willen bespreken samen.
De een houdt van workshops, de ander niet.
Ik zou zeggen; van alles wat. Dus tijd en ruimte om gewoon kennis met elkaar te maken en voor wie wil een aantal workshops/infotainment.
Ikzelf zou graag meer info hebben over de mogelijkheid van het maken van sieraden uit de as van de overleden of een vingerafdruk in een sieraad.
Wat misschien ook interessant kan zijn is een gesprek met een rouwhulpverlener. [of hoe zo iemand dan ook mag heten? Psycholoog?]
Wat gaat er nou in een mens om? Waarom gaat iedereen ook anders met het verlies om?
Kan je je überhaupt voorbereiden op je emoties die komen als je een dierbare verliest?
Dit zijn zomaar wat ideetjes van mij.
Ik hoor graag waar jullie aan zitten te denken.
HansG
Hoi Met Hans, Wandelen een leuk idee, of bezoek musea, wat ligt waar en wie komen er dan allemaal?
Mart Arnhem
Excuses voor mijn late reactie.
Door een hersenfarct kan ik niet deelnemen aan activiteiten in grote groepen, helaas.
Dat is mijn reden van afzeggen.
Johan
Beste Hans.

Frank zal in zijn update,een plaats en datum prikken.
Tot op heden,zijn er 13-stemmen,die het leuk vinden,
om aanwezig te zijn.
johan.
FrankH
Mensen, hartstikke leuk nieuws: it giet oan.

Wat? Samenkomen, voor de liefhebbers is er mogelijkheid tot lunchen en/of een wandeling in het naastgelegen bos.
Waar? Hotel van der Valk (De Holle Bilt 1, De Bilt)
Wanneer? Zaterdag 27 mei, vanaf 11 uur s' morgens. Iedereen komt en gaat natuurlijk wat hem/haar schikt, maar ik verwacht dat er rond 14 uur wel een einde komt aan het centrale deel...;).
Wie? Iedereen die zin heeft. Of voor de mensen die het leuk lijkt een gezicht bij al die virtuele praatjes te plaatsen.

Wat is het niet? Een DELA-evenement. Wij helpen graag met het bijeenbrengen van mensen die elkaar wellicht kunnen en willen helpen, troosten, aanhoren, etc. Zoals we dat ook op dit forum proberen te doen. Maar het gaat (hier en zaterdag 27 mei) niet om DELA, maar om jullie: de mensen die dit forum bemannen/bevrouwen en zo mooi en zinvol maken.

In verband met de in het hotel te verwachtte drukte wil ik graag een idee hebben van het aantal mensen dat gaat komen. Wil je je daarom bij mij aanmelden als je van plan bent te komen? Dat kan via het welbekende mailadres forum@dela.org. Vermeld ook even met hoeveel personen je komt.

Groet en dank!!

Frank
FrankH
Wijziging van plannen!

In verband met Hemelvaart hebben we de ontmoeting verplaatst naar 10 juni. Ook een zaterdag, locatie (vd Valk in De Bilt) en tijd (11 tot 14 uur) blijven onveranderd.

Hopelijk betekent dit veel meer mogelijkheden voor geïnteresseerden en dus ook veel nieuwe aanmeldingen...;)

Tot daar en dan.
Hannie
Ik hoop dan aanwezig te kunnen zijn i.v.m. vakantieplanning. Ik zal het nog laten weten, zodra ik van het reisbureau exacte datum van vertrek ontvangen heb.
HansG
Hoi Frank,

Ik zie nt dat ik dan een dubbele afspraak krijg.
Dus bij deze meld ik mij af.

Hans
JannyBoe
Dan ben ik er zeker bij, die datum komt me beter uit dan 27 mei

Reageer