Zorg dragen voor familie: vanzelfsprekend?

Reputatie 2
Is het vanzelfsprekend dat je een familielid verzorgt als hij of zij (ernstig) ziek wordt? Velen doen het uit liefde voor hun dierbare(n), en denken van tevoren niet na over alle zaken die erbij komen kijken.

Stelling op Facebook
Deze stelling plaatsten wij eerder op Facebook: “Ik vind het vanzelfsprekend om voor (een van) mijn ouders te zorgen wanneer zij dat niet meer zelf kunnen.” Ik heb een aantal reacties verzameld:

“Eens ik heb voor mijn beide ouders en schoonmoeder mogen en kunnen zorgen en dat heeft mij veel voldoening gegeven dit voor hun gedaan te kunnen hebben. Zij hebben voor mij ook altijd klaargestaan voor een luisterend oor of advies. Maar ben mij ook bewust dat dit niet voor iedereen is weggelegd.”

“Momenteel zijn er mensen die vrienden belangrijker vinden dan familieleden. Ook zijn er mensen die carrière maken belangrijker vinden dan zorg voor-en om elkaar. Later beseffen deze mensen wat echt belangrijk is.”

“Voor geen geld, de kinderen hebben hun eigen gezin met vrienden en kennissen. Daar horen de ouderen niet bij , als ik ze nodig heb komen ze graag maar het moet geen verplichting zijn.”

Ben jij het eens of oneens met de stelling?

0 reacties

Geen reactie

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen