Vraag

Workshop uitvaart regelen

• 17 november 2017
  • 2 reacties
  • 326 Bekeken

Goedemiddag,

Laatst las ik op Facebook dat een vriendin van mij naar een workshop uitvaart regelen geweest is.
Daar heeft ze veel van geleerd.
Er werden 2 soorten uitvaarten aangehaald, die van jezelf en die van een ander.
Bij die van jezelf ging je echt nadenken, hoe zou ik het willen en welke kosten hangen daaraan.
Dan kan je evt je uitvaartpolis nog aanpassen.
En bij die van de ander regelen werd uitgelegd wat er allemaal bij komt kijken en waar je allemaal aan moet denken.
Zij vond dit heel nuttig omdat als jezelf helemaal in je verdriet ziet, je veel over het hoofd ziet en achteraf denkt, had ik maar......

Nu is mijn vraag; Is dit ook bij Dela te regelen?
En is er vanuit jullie leden ook behoefte aan?

2 Reacties

Reputatie 2
Hoi Tamara,

Bedankt voor je vraag! Wat nuttig en goed dat jouw vriendin daar op die manier over na is gaan denken.
Voor zover ik weet, maar ik heb deze vraag ook neergelegd bij een collega, bieden wij geen bepaalde workshop aan. Wat wij wel aanbieden is een gesprek met een coöperatieconsulent. Hij of zij legt samen met jou in een persoonlijk gesprek je uitvaartwensen vast. Hiervoor hoef je niet verzekerd te zijn bij ons. Komt dit in de buurt van wat je bedoelt?

Groetjes,
Marthe
Hoi Marthe,

Het leuke aan de workshop was dat je met verschillende mensen ging nadenken over wat je zou kunnen doen allemaal. Daar kwamen verassende dingen uit.
Ook dingen waarvan niemand wist dat het überhaupt kon.
Wat vooral erg nuttig was, is dat er ook is uitgelegd wat er allemaal geregeld moet worden bij een uitvaart van iemand anders. Dus als je zelf helemaal in je verdriet zit, dan weet je het soms ook niet meer.
Ik heb dit op het forum gezet omdat er miss nog anderen zijn die dit ook wel willen.
Een 1 op 1 gesprek met een consulent is dan toch wel wat anders, in een groep is het wat losser en niet zo beladen.

Groetjes,

Tamara

Reageer