"Wanneer mag mijn kind sterven?"

• 15 juni 2016
  • 3 reacties
  • 842 Bekeken

Afgelopen maandag was er een indrukwekkende uitzending van Nieuwsuur. De ouders van Bram (17) en Meira (12) gaven een inkijkje in hun leven en dat van hun kind. Een heftig situatie die iedereen anders invult. Je kunt via deze link het nieuwsitem terug kijken.

De dilemma's van artsen en ouders zijn natuurlijk gigantisch. Zoveel wordt wel duidelijk. Wat voor gevoel krijg jij bij het kijken van dit item?

3 Reacties

Na het zien van dit programma werd ik geinspireerd tot het schrijven van dit blog "De tranen van de invaller"

De tranen die kwamen waren voor de pijn en uitzichtloosheid van deze kinderen. Maar toch ook vooral voor die van de ouders. Wat zullen zij lijden aan het lijden van hun kind.
Lees hier het blog: http://jacquelineschilling.nl/blog/de-tranen-van-de-invaller
Ik ben diep geraakt en ook geschokt, na het zien van deze uitzending. Ben het eens met Jacqueline Schilling.

Probeer mezelf in te leven als ouder van deze kinderen en ja, wat zullen zij lijden, ondanks de oprechte LIEFDE voor hun kind.

Ik ben gezegend met twee gezonde kinderen en weet niet hoe het zou zijn als het kinderen waren , zoals de kinderen in deze uitzending.

Nederland lijkt zo vooruitstrevend, maar we hebben nog heel wat te leren.

Wat mij betreft ligt de keuze bij de ouders en die moeten ze kunnen herzien naarmate hun kind verder opgroeit en er veel meer duidelijk wordt.

De kinderen , die ik nu gezien heb lijden een onmenselijk leven en ondraaglijk voor kind en ouders.

Bedankt Jasper, dit onderwerp is heel goed gekozen en laten we er niet even mee bezig zijn, maar de vinger aan de pols houden en het blijven volgen.

Cecilia.
Reputatie 2
De film Mar Adentro geeft de dilemma's goed weer van wat lijden voor iemand kan betekenen. Een lijden waar door de buitenwereld anders tegenaan gekeken wordt. De hoofdpersoon van dit waargebeurde verhaal kan wel zelf redeneren en organiseren. Hoe moeilijk is het als je dat als ouder namens je kind zou willen doen. Ik voel mededogen zonder enig oordeel.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mar_adentro

Reageer