Suicidale gedachten bij Mantelzorger.

Toon eerste bericht

27 Reacties

Reputatie 1
Lieve Hannie,

Ik ben hier vaak onder de indruk van wat, en vooral hoe, jij e.e.a. aan toch intense droevenis woorden geeft waardoor ik ,n echt beeld krijg van de omstandigheden waarin jij je bevond en ,voor ,n deel, nog altijd bevind Hannie.
Daarnaast heb ik veel respect voor de vanzelfsprekendheid waarmee jij jouw , beslist niet lichte, deel van ''tot de dood ons scheid'' invulling gaf. En de door jou gebruikte term ''mijn lief'' zegt mij veel.... Mooi!

Beschamende rol in deze is natuurlijk weggelegd voor wat er voor jou, als erkenning en medeleven, volgde toen jouw zware taak uiteindelijk volbracht was.....
Wat ik lees is koud, gevoelloos en vooral zonder bezieling. In alles ,n tekortkoming aan compassie en respect dat jou als levenslange loyale ondersteuningspartner toekomt.
In zo heel veel teveel.....en te weinig.

Voor het beetje dat het waard is wil ik je zeggen dat ik diep respect heb voor jouw instelling en hoe jij invulling hebt gegeven aan het begrip ''Liefde en trouw''
Het tilde jullie verbintenis over de dood heen...

Ik hoop echt dat je de hulp krijgt die je verdient en nodig hebt.... Ik wens je alle goeds, menselijke warmte om je heen en heel veel kracht in het proces waarin je ,hopelijk, geen actrice meer hoeft te zijn maar ''gewoon'' je eigen bijzondere zelf !
Lieve Petra-A, wat jij schreef bracht mij in tranen, die zo vaak vloeien,dat ik me wel eens afvraag of ik nog tranen heb.
Erkenning is waar het over het algemeen aan ontbreekt. Er wordt zo snel van een partner verwacht om dit er even bij te doen, maar als dit niet met hart en ziel gebeurt, redt een mens het niet. Zoals jij mijn inzet beschreef, dank je wel, dat doet goed.
Na jaren van mantelzorg tot de dood ons scheidde, betekent dat ik nu leeg ben, mij weer zal moeten opladen om de resterende jaren (mij hopelijk gegeven) nog zelf in goede gezondheid en weer wat levensvreugde te mogen doorbrengen. Mijn oerkracht zal mij hierbij denk ik helpen. Nogmaals dank voor jouw posting aan mij.
Weet je, een deeltje van de as van mijn lief draag ik in mijn as-sieraad dag en nacht bij mij en dat geeft mij al kracht.
Ik liet mijn lief zijn trouwring hierin verwerken

Reageer