Meer in het NU leven

Reputatie 2
Misschien ben je er al bewust mee bezig, of is het een mooi voornemen voor in het nieuwe jaar: meer in het nu leven.
Op ons blog staan een aantal tips om je meer bewust te worden van het leven hier en nu. Vooral de tweede tip is, vooral in deze tijd, erg relevant. “ Leg je telefoon weg. Zet de tv uit. Kijk om je heen. Hoor geluiden, zie kleuren, voel de rust, of juist de onrust.” Voor sommige een lastige, maar wel heel waardevol.

Mijn (kleine) tip is soms je routine om te gooien, fiets op een andere manier naar je werk, of naar de winkel. Je komt vaak zoveel nieuwe dingen tegen in een stad of dorp waar je dacht alles al te kennen. Dat geeft mij nieuwe energie.

Leef jij in het nu, en/of hoe probeer je dat te doen?

3 Reacties

Reputatie 2
Zo'n 15 jaar geleden zijn we met een kleine groep vrouwen begonnen met een filosofie club. In de loop der jaren hebben we heel wat theorie tot ons genomen, maar ook gezien wat dat kon betekenen voor de praktijk van alledag. De afgelopen 2 jaar bestuderen we de Tao - een Chinese filosofie nog ouder dan het Confusianisme (500 v.Chr.). Deze filosofie helpt onze groep om te leven in het hier en nu, om je steeds weer te realiseren dat je je niet druk moet maken over zaken waar je geen invloed op hebt of zelfs zou moeten willen hebben. Ook tijdens ernstige ziektes: de helft van ons kampt met kanker en hartziekte. We ondersteunen elkaar positief dankzij het studieprogramma. En eens per kwartaal gaan we samen een dagje " cultuursnuiven" en ergens eten.

Mijn tip: zoek geestverwanten.
Ik ben voortdurend ziek. Ik leef nu. Ik dacht dat ik niet eens 25 jaar zal halen. We praten nooit over de dood totdat ie in onze kring terecht kwam. Ik houd me niet zo zeer met de dood. Laatste jaren veel mensen kwijt, ik probeer ze allemaal een plek te geven, maar de verwerking is in een latere staduim. Als je een mailtje wilt sturen. Och.... die is er niet meer
Reputatie 3
Meer in het ""Nu Leven"".
Gelezen in www.forum.dela.nl
Geen bedrog tijdens de verschijningen,
van Maria,op de verschijningsberg,te
Medjugorje.
op 21-juni 1981,verscheen Maria aan kinderen
uit Medjugorje,en vanaf die tijd hebben 50-Miljoen
Pelgrims en belangstellende,Medjugorje een bezoek
gebracht.
Medjugorje een mooie plaats tussen de bergen,
Medjugorje,opgestaan uit onderdrukking en
vernedering,en uitgekozen door Maria,als haar
Marialegenadenoord,en nu uit geheel de wereld,
aan Jezus en Maria,eer wordt gebracht.
In hoop en vertrouwen,wachten wij,op erkenning
van dit mooie genadenoord.
Ons leven in het Nu,zal er door verrijkt worden.
Gr. johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen