Mantelzorg: deel hier jouw ervaringen

Reputatie 2
Veel mensen zijn mantelzorger zonder dat ze dat doorhebben. Dat komt omdat het vaak met kleine dingen begin zoals de was doen of het avondeten bereiden. Maar als je rol steeds groter wordt, hoe zet je dan alles voor jezelf en je dierbare op een rijtje?

Hier lees je de tips en ervaringen van onze consulente Sylvia.

Dit topic is bedoeld om je ervaringen te delen over mantelzorg, of als je even je hart wil luchten.

2 Reacties

Reputatie 1
Ik ben sinds 2005 mantelzorgster geweest van mijn moeder,zij is in 2014 overleden en daarna kwam de zorg voor mijn vader,hij is oudjaarsavond 2017 overleden.
Zelf woon ik 150 km bij hun vandaan en pendelde de hele tijd op en neer,door de weeks werkte ik en op zaterdag en zondag was ik bij hun om voor hun te zorgen.
Nu ook mijn vader is overleden val ik in een immens groot gat...niet alleen het grote verdriet om hem maar ook het gemis om voor hem te zorgen.
Als opvulling en om nergens aan te hoeven denken werk ik nu 6 dagen per week,kan niet thuis zitten ben dan heel onrustig en heb 24 uur per dag verdriet om mijn ouders.
Ook al is mijn moeder nu 4 jaar geleden,tijd om te rouwen na haar overlijden had ik niet want de zorg voor mijn vader ging door ik moest er voor hem zijn.
Nu na zijn overlijden komt alles eruit,ik ben sinds die bewuste avond nog steeds in schok....
Reputatie 2
Dag Heidi,

Wat ontzettend dapper en sterk hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Het is ontzettend verdrietig dat je ouders in zo'n korte tijd na elkaar zijn overleden. Dat je niet kon rouwen om het overlijden van je moeder omdat je voor je vader moet zorgen klinkt ontzettend logisch. Onthoud dat voor rouwen geen tijd staat en dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet. Is dat iets waar je hulp bij wil hebben, of kun je erover praten met je naasten?

Groetjes,
Marthe

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen