Hoe steun je iemand die ziek is?

• 18 juni 2018
  • 4 reacties
  • 1121 Bekeken

Reputatie 2
Als iemand die dichtbij je staat ernstig ziek wordt heeft dat een enorme impact op jullie beide. Misschien heb je het gevoel tekort te schieten met wat je doet, of wat je voor diegene wil doen. Hier lees je tips om in een moeilijke tijd fijn contact te blijven houden met je zieke dierbare.

Hoe heb jij een dierbare gesteund die (ernstig) ziek was? Of zit je momenteel in zo'n situatie?

4 Reacties

Het is op de eerste plaats een schok.En de tijd die je nog krijgt weet niemand.Dan is het fijn als er iemand is waar je jezelf mag zijn.Alles is oke.Een kaartje doet goed,misschien een maaltijd die gebracht wordt,een luisterend oor een bakje koffie.Het zijn de kleine dingetjes die het doen.
Reputatie 2

Probeer compassie te hebben met de mens die jij tot steun wilt zijn. Compassie is zelf innerlijk geraakt worden door wat iemand meemaakt. Vanuit je hart met mededogen meeleven met de ander. Soms betekent dat iets voor de ander te kunnen doen, soms betekent dat met aandacht naast de ander staan. Het is vooral je inleven wat de ander graag zou willen op dat moment, zonder dat je dit zelf invult. Vooral als je zelf nogal doenerige bent ingesteld is dit een moeilijke, maar leerzame opgave. 

Dank je Marthe

Vandaag was een moeilijke dag, mijn nicht was afgevallen en ze huilde, ze kijkt uit naar de kerst samen met al onze fam. Dat is ons streven. 

Maar de laatste maanden waren zwaar, alle instanties benaderen om de juiste hulp voor haar te krijgen 

Vandaag wilde ze mee naar ons en ik  ze was het hele weekend meegeweest en vrijdag zijn we uren daar geweest.

Vandaag vroeg mee naar het ziekenhuis en we waren moe, beidemijn man en ik hebben een lichaam met beperking, er was nog zoveel te doen en toen hebben we koffie bij haar gedronken en zijn na een uurtje gegaan. Wezijn moe er is veel gebeurd rondom ons heen en mijn lijf vraagt om een beetje rust.

Toch was het moeilijk om te zeggen vandaag kan je niet mee. 

Reputatie 4

Wat een mooi gebaar Johanna.

Voorbijgaand aan jullie ongemakken,er zo

voor je nicht,te zijn.

Dat het haar gegeven wordt,samen met de

Familie,het Kerstfeest te vieren.

johan

Reageer