Als je leven stilgezet wordt door een ingrijpende gebeurtenis

Reputatie 2
We denken misschien liever niet na over de dood, maar ook niet over andere ingrijpende gebeurtenissen die ons leven doen veranderen. Hoe ga je ermee om als er iets gebeurt waardoor je stil komt te staan?

Misha en Josje bespreken met elkaar hoe zij omgegaan zijn met heftige veranderingen in hun leven, zoals ziekte en overlijden van hun dierbare(n).

Welke gebeurtenis heeft jouw leven ingrijpend veranderd? En hoe ben je daarmee omgegaan?

4 Reacties

Ik denk dat dat voor iedere persoon anders is.In ons geval kwam het bij ons allemaal een bom binnen.Mijn man zou 3 maanden leven onze dochter zwanger in een week kregen we twee levensbedrijgende ziektes te horen.
Het leven staat op z'n kop.Nu zijn 6 jaar en leeft mijn man nog en wachten we op ons negende kleinkind.Een ander ziekenhuis durfde het aan en we kregen tijd waarin we veel genieten van de mooie dingen op ons .
Mijn man praat er niet vaak over heeft alles uit zijn systeen geplaatst.
Voor mij kwam het verdriet heel veel later.Ik denk het wordt regelmatig getriggerd wanneer er weer een vriend of vriendin wegvalt.
Reputatie 2
Een plotseling overlijden is een ingrijpende gebeurtenis die heel je leven op de kop kan zetten. Horen dat je partner een levensbedreigende ziekte heeft is ook zo'n ingrijpende gebeurtenis. Hoe gaat je partner er mee om? Welke invloed heeft dat op je relatie? Mag je steun geven of wordt dit niet aanvaard?
Hallo AMG
Ik wil je graag heel veel sterkte toewensen,dat is niet niks wat je meemaakt allemaal.
Veel warmte wens ik jou toe die de u rond jou hart langzaam doet smelten.
Johanna
9 maanden geleden kwam ik thuis uit mijn werk en toen vond ik mijn lief op de bank, overleden aan vermoedelijk een hartstilstand. We zijn 6 jaar samen geweest. Ik heb al mijn ouders en broer verloren maar dit verdriet is zo intens dat je mentaal en fysiek gewoon tot niets in staat bent. Nu na bijna 9 maanden krabbel ik een beetje op en ga ik weer functioneren.
Nooit beseft dat rouwen zo intens is en dat een mens zoveel hartpijn en verdriet kan hebben.

Amg

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen