Wat is je favoriete herinnering aan /hoe herinner jij je overleden dierbare?

• 13 juli 2016
  • 3 reacties
  • 811 Bekeken

Ik vind het erg mooi dat het blad Vrouw.nl een aantal dagen een artikel wijden aan het ophalen van herinneringen aan een dierbare. Het artikel is hier te vinden: https://vrouw.nl/artikel/verhalen_achter_het_nieuws/34440/sigrid_verloor_haar_beste_vriendin_bij_mh17_tamara_was_zon

Mijn favoriete herinnering aan mijn peetoom is dat het een echte creatieveling was, poppenhuizen zelf maken en heerlijk uitgebreid koken. Mijn opa en oma herinner ik mij het liefst door de gezelligheid (snoep uit de kerstboom halen) en de andere opa en oma om de wijsheden (hoe te klussen en in het leven te staan). Alle dierbaren hebben een eigen plekje op het fotoschap in mijn huis.

Hoe herinner jij je dierbare?

Groetjes Jolanda

3 Reacties

Mijn favoriete herinneringen schuilen in van die hele kleine dingen. Niet de tripjes naar een pretpark, niet de vakanties, maar gewoon de momenten dat ik naast m'n moeder op de bank zat, of dat we in de Free Record Shop elk jaar door de bakken aan het struinen waren, op zoek naar foute kerstfilms.

Ik schreef daar ooit een gedichtje over:

Wat mooi geschreven en een mooie gedachten.
Ik kwam een bijzonder herinnering tegen bij RTV Noord Holland. Robin speelde altijd Pokémon met zijn broer Michael. 13 jaar geleden overleed Michael. Pokémon dook 13 jaar later echter op een hele bijzondere plaats op. Lees het hele artikel hier.

Gek hoe een herinnering aan samen spelen opeens weer terugkomt.

Reageer