van vrienden neem je geen afscheid

• 13 november 2018
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Afscheid nemen is nooit leuk of het nu om een verre reis gaat of overlijden. Verdriet bij een laatste bezoek. Het idee elkaar nooit weer te zien. Nog snel even bij een familielid op bezoek nu het nog kan want hij of zij heeft niet lang meer te leven. Het doet me denken aan een vriend van mij die ik tien jaar van mijn leven gekend heb. Hij was eenzaam en daarom probeerde ik vaak bij hem te zijn. Gelukkig heb ik hem gekend. De verhalen en het lachen had ik nooit willen missen. Ook bij hem kwam het moment van afscheid, hij was al op leeftijd. Onze vriendschap duurt nog voort ook al is hij er twaalf jaar niet meer. In gedachte is hij nog bij me. In die korte tijd heb ik veel geleerd. Het alle belangrijkste op het laatst toen hij aan mij vroeg of ik net als al zijn kennissen afscheid kwam nemen van hem…Nee, van vrienden neem je nooit afscheid. Ook niet voor heel even. Afscheid is definitief op zo’n moment. Het vasthouden van het leven of het maximale halen uit de tijd die je nog samen hebt. Vriendschap zit in je hart en laat je nooit meer los..

1 Reactie

Reputatie 4
Beste tony15.

Welkom op het Forum.

Door vriendschap ontstaat er wederzijds een
gevoel van geborgenheid.De daardoor ontstanen
verbondenheid,is de basis voor een goede vriendschap
die blijvend is,en tot in het hiernamaals,zal voortduren.
Tastbaar niet meer aanwezig,Maar in onze geest,
zal er nooit een ""afscheid"",zijn.
Gr. johan.

Reageer