"Vakantie"'

Reputatie 3
Net als tijdens de Feestdagen,is de vakantieperiode,een
tijd,waar het gemis van een dierbare,erg gevoeld gaat worden.
Een tijd waarin teruggedacht wordt,aan die mooie momenten,
toen er samen op vakantie,gegaan kon worden
Dat het voor velen een vakantietijd mag zijn,om met de mooie herinneringen
aan een geliefde,doorgebracht, mag worden.
Een fijne vakantie voor allen,een goede reis,en een behouden thuiskomst.
johan

9 Reacties

Reputatie 1
Vakantie:
Door omstandigheden ,financieel en fysieke beperking, konden mijn dochter en ik nooit echt op vakantie en ondanks het feit dat wij het samen erg goed hadden en we van die vakanties thuis toch altijd ,n feestje maakten heeft mijn dochter altijd wel die drang naar reizen gevoeld maar dat kwam er eigelijk nooit van.
Maar vorig jaar was het eindelijk zover en vertrok ze met vriend en peuterdochter vanuit haar woonplaats Berlijn op ,n fietsvakantie naar Engeland. En ze heeft er ontzettend van genoten....
Haar partner vertelde mij hoe graag ze mij de foto,s wilde laten zien van waar ze geweest was en hoe ze genoten had....En vooral ,hoe trots ze op zichzelf was....heuvel op.....heuvel af.....Ze staat volgens haar vriend stralend op alle foto,s zichtbaar te genieten.... naast haar fiets , in en voor de tent.
Een mooie gedachte.... en kostbaar.
Want twee dagen na thuiskomst overleed ze plotseling.Totaal onverwacht .....weg!
Ze had net haar treinkaartje naar huis gekocht, zou ,n dag later hier zijn....

En nu? Nu rest mij de gedachte aan mijn geweldige jongste die vlak na de haar gedroomde reis aan die andere reis begon waar geen foto,s van bestaan.

En het begin van dit onbestaanbaar grote gemis waar i.t.t. ander door mij ervaren groot verlies ,geen enkele logica voor bestaat.....
En ooit hoop ik sterk genoeg te zijn om die foto,s te kunnen bekijken. Van haar eerste en laatste echte vakantie.... ooit!
Reputatie 3
Beste Petra.

Eens zal de dag komen,dat je door je tranen heen,
deze mooie herinnering,vastgelegd met foto,s,
van je lieve dochter,zal gaan bekijken.
Neem de tijd Petra,om dat te gaan doen.
Heel veel sterkte.
johan.
Reputatie 1
Dat hoop ik Johan, ooit....
Dankjewel!
Dag Petra, Dag Johan,
Petra, wat kan ik mij goed voorstellen hoe jij je voelt, maar voelen wat jij voelt is onmogelijk. Wat een drama. Moet jij dit alleen verwerken (als dit überhaupt te verwerken is?)

Johan, je hebt het mooi beschreven en je kent mijn situatie uit mijn postings hier. Ik ga mijn vakantieplannen uit de doeken doen.
De laatste vakantie met manlief was in 2013 in Las Vegas. Wij zijn/waren totaal geen gokkers, maar het is een te gekke metropool.Nu ben ik bezig om eind september in mijn eentje weer daarheen te gaan, moet financieel wel te behappen zijn, ook hetzelfde hotel om in gedachten afscheid te nemen van wat eens mooi was, maar waar ik ook de kracht hoop te vinden om mijn leven weer ALLEEN op te pakken, want daar knelt het zo. Hoe kan ik nog plezier hebben/maken (in mijn eentje), want daar ontbreekt het steeds meer aan. Ik weet het, er is genoeg te doen, maar daar moet je wel de energie voor kunnen opbrengen of zin in hebben. Ik doe mijn best, door te proberen mijn gestelde doel te halen en daarna zie ik wel weer.
Groet Hanny
Reputatie 3
Beste Hannie.

Je bericht gelezen.
Tijdens mijn Kerstdagen,en oud en nieuwjaar,was ik met een
reisgezelschap,te Oberwolfach in het Zwatzwald.
Een Kerstgebeuren,met een mooi wit kleed,op de bergen.
Onderweg en aan tafel,een vrolijk en leuk reis gezelschap.
Maar toch,was er een moment,dat mijn gemis,even kwam
boven drijven,door het alleen gevoel.De tafel dame naast mij,
bracht mij al snel op anderen gedachten,en werden deze 12-dagen,
een heerlijk en fijn Kerst en Oud en Nieuwjaars feest,tot in de laten
uurtjes.
Een fijn begin,om zo het nieuwe jaar,in te gaan.
Ik hoop,dat je heb kunnen realiseren,wat je heb voorgenomen,
om weer in gedachten,te treden,in de voetstappen,die je eens zo veel
moois hebben gebracht,en de kracht hebben gegeven,om met deze
herinnering,in je leven,verder te mogen gaan.
ps/Niet vergeten,onze ontmoeting,in het Valk-Hotel.
Groetjes Johan.
Dag Johan, hoe kan ik onze ontmoeting in De Bilt vergeten. De samenkomst van en met Delaleden, die zo gezellig was. Ik denk nog vaak aan jullie.
Nu even verder ingaan op DE vakantie.Het is mij het afgelopen jaar niet gelukt om naar Las Vegas af te reizen. Het totaal bedrag kwam te ver boven mijn budget uit en na diverse pogingen iets te boeken, ben ik uiteindelijk terecht gekomen op Kaapverdië, voor het eerst helemaal alleen op reis, zo anoniem, in een zo lege kamer, in een groot mooi hotel, in een land dat ik niet kende en waar ik ziek vandaan kwam. Ik liep daar het Norovirus op. Gelukkig verkeer ik in een goede lichamelijke conditie en overwon die vervelende beestjes.
Maar Johan, wat toen niet kon, gaat nu gebeuren. Op 2-1-2018 meldde de reisorganisatie mij, dat zij de reis naar Las Vegas op mijn condities kunnen uitvoeren, dus jippie, op 11-6 vertrek ik naar die te gekke stad, naar het mij bekende hotel, waar mijn lief en ik onze laatste fijne vakantie samen doorbrachten en ik voel me sterk om dit helemaal alleen, maar ook in mijn eentje te gaan doen, ik zie wel wat ik daar durf te ondernemen. Ik hoop daar de kracht te krijgen om mijn lief los te laten. Nu, anderhalf jaar na zijn overlijden is het verdriet en gemis nog steeds zo groot, zo niet groter en als ik verder wil met mijn leven zal dat loslaten toch echt moeten gaan gebeuren. Het klinkt zo tegenstrijdig, ik ga op vakantie om te proberen mijn lief los te laten. Andere (praat) pogingen reeds gedaan, maar het lukt mij niet.
Ik zou het leuk vinden om van jou ook te horen of een vakantie dit jaar er voor jou weer inzit en hoe het verder met je gaat.
Groetjes Hannie 🙋🏼
Reputatie 3
Hallo Hannie.

Hoe gaat het met je.
Spannend he,nu 11-6 in rassen schrede naderbij komt.
En dan onderweg,naar de voor jou.te gekke stad.
Naar de voor jou bekende plaatsen,waar een stukje van
de herinnering,ongetwijfeld,een lach en een traan,zullen
veroorzaken.Maar ik denk dat een glimlach,op je gelaat,
en een gevoel van warmte in je hart,zal overheersen.
Dat je mag genieten,met je lief in gedachten,zo nabij.
17-Mei,vertrek ik naar Bosnie/Herzegovina,het mooie
plaatsje Medjugorje tussen de bergen.
Om weer wat rust te vinden,en met mijn spiritueel beleven,
als Pelgrim, weer te zijn,in dit mooie Marialegenadenoord.
Kerst,en de jaarwisseling,hoo ik elders in de wereld,te kunnen
doorbrengen.
Groetjes Johan.
Dank je wel Johan,

Natuurlijk wens ik jou ook heel veel genoegen op de plek waar jij je top voelt.
Ik ben niet zo veel meer op dit forum. Heb jij nog wel eens iets gelezen of gehoord van Nettie (uit Den Bosch), die toen ook in de Bilt aanwezig was?
Jammer dat dat de enige keer was dat we via Dela elkaar hebben mogen ontmoeten.
Hoop dat het met jou ook steeds beter gaat.
We horen elkaar hopelijk hier weer
.
Groetjes Hannie
Reputatie 3
Beste Hannie.

Wat gaat de tijd snel,al weer een jaar geleden na je
laatste berichtje.
Hoe gaat het met je.
Zaterdag 18-Mei,vertrek ik met Hartpatiënten-Nederland,
voor 10-dagen naar Karinthië,onder begeleiding van een reisleider
en verpleegkundige.een vakantiereis,waar wat meer belangstelling
wordt gegeven,aan een alleengaande.en te gaan genieten in Oostenrijk,
van dit mooie Karinthië.Een heerlijk gevoel,dat ik dat nog mag ,en kan
aangaan.
Zijn er nog vakantie plannen voor dit jaar.??.
Staat Las Vegas,weer in je agenda.?

Groetjes Johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen