Kinderen krijgen betekent ook toeslagen, verzekeringen, toekomst regelen

Het krijgen van (je eerste) kind(eren) is zo'n moment dat je goed nadenkt over wat je wel en niet hebt geregeld en wat je kunt doen om zelf, maar vooral je kinderen, goed voorbereid het leven in te sturen.

Zo moet er gewoon heel veel worden geregeld en vastgelegd (denk aan inschrijven burgerlijke stand, aanmelden zorgverzekering, etc), maar is er ook veel mogelijk dat niet per sé verplicht is, maar misschien wel heel slim of wenselijk.

Waar zouden jullie beginnen? Wat heb jij geregeld bij de geboorte van je kind(eren)?

2 Reacties

Reputatie 1
Jeetje.....er is vast iets mis met mij (not) maar ik heb ,behalve dan de verplichte zaken die logisch zijn, ''gewoon'' kinderen gekregen. Vijf zelfs . Zoals in generaties voor mij al ''gewoon'' was.
En ze zijn, ''gewoon'' grootgegroeid zonder het gemis van allerlei door mij vastgelegde zaken die ik eigelijk ook helemaal niet zo vanzelfsprekend vond/vind.

,n Uitvaarverzekering bv hoefde, behalve het bijschrijven, niet want ze waren tot hun 18e automatisch met de gezinspolis meeverzekerd. Daarna regelden ze het zelf. Voor mijn jongste ben ik dat zelf blijven doen omdat zij ,n leven leidde waar geen ruimte was voor verplichtingen en ik wilde niet voor onverwacht hoge kosten staan als....... Blijkbaar bezit ik ,n vooruitziende blik want juist zij overleed 9mnd geleden plotseling.
Helemaal niks mis Petra....

Mijn toenmalige echtgenoot en ik hebben zeker nagedacht over: hoe verder als ik, of wij beiden overlijden.
Aangezien de baan die mijn ex heeft hem nooit in staat zou stellen de zorg voor onze (uiteindelijk 4) kinderen op zich te nemen, hebben we op mijn leven een risico-overlijdensverzekering afgesloten. Bij mijn overlijden kwam een x-bedrag vrij, waaruit hij zorg kon inkopen.
Het is gelukkig niet nodig geweest. Toch gaf het ons destijds en gerust gevoel.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen