Inspiratie voor op het prikbord

Zelf heb ik een prikbord met inspirerende gedachten en spreuken. Het lijkt mijn leuk om een digitaal prikbord op het forum te plaatsen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Door welke spreuk(en) laat jij je inspireren? Welke spreuk of gedachte wil jij met ons delen? Het mag met een toelichting, maar dat hoeft niet. Tenslotte zegt de tekst vaak al genoeg.

Elders op het forum heb ik de spreuk al geplaatst, maar op dit digitale prikbord mag deze niet ontbreken. Dus hier nogmaals:

Heb je dromen?
Ga er dan voor, als je de middelen hebt.
Je moet geen excuses verzinnen, maar er voor gaan.

66 Reacties

God heeft geen handen en voeten en daarom heeft hij ons nodig om zijn werk ten uitvoer te brengen(overgenomen uit een stok spirituele inzichtkaarten)
Eigenlijk houd ik helemaal niet van spreuken: ze worden snel verkeerd begrepen. Maar in het boek 'Merkstenen', dagboekaantekeningen van Dag Hammarskjöld (van 1953 tot 1961 Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties) staan heel veel regels die ik in de loop der jaren heb onderstreept. Op blz. 159: De dwaas schreeuwde op het marktplein. Niemand bleef staan om te antwoorden. Zo werd bevestigd dat zijn stellingen onweerlegbaar waren.
Voor op het prikbord bij een begrafenis ondernemer:
Een kleinigheid in het leven kan mensen uit elkaar drijven. Het naderende einde van een leven kan ze tot elkaar brengen.
Er zijn heel veel mooie spreuken en net als Andre houd ik er niet zo van en ooit had ik een prikbord.....

Ik ben helemaal niet van de kerk of bijbel, maar 1 spreuk is voor mij heel belangrijk en daaraan denk ik als ik neig tot het veroordelen van een ander of groepen.

"Gij die zonder zonden is , werp de eerste steen!"

Ik vind het woord zonden wel erg zwaar, maar ik ben zeker vaak in de fout gegaan.

Heb veel schuldgevoel gehad en weet nu dat schuldgevoelens geen enkele zin hebben en alleen jezelf doodongelukkig maken.

Ik heb leren vergeven ten goede van mezelf en dat is dan ook prettig voor degene die ik kon /kan vergeven.

Wil voor mij niet zeggen dat als mijn einde komt, ik het met diverse mensen nog ga bijleggen, maar ik heb ze wel vergeven en hoop zij mij ook, maar dat hoeft niet als ze dat niet kunnen.
Om te benadrukken dat ik niet van spreuken houd, is er hier nog een die ik in 1966 onderstreepte in het boek van Dag Hammarskjöld (blz. 29): Je walgt van loftuitingen - maar wee degene die je waarde niet beseft.

Cecilia, wat je schrijft over jezelf leren vergeven is een wijze les, maar niet in de vorm van een spreuk.
Grappig; niet van spreuken houden er toch hele mooie spreuken plaatsen!
Bedankt voor de inspiratie.

Reageer