Een tattoeage om je kindje, je zwangerschap, een dierbare te gedenken...

• 1 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 2070 Bekeken

Deze link https://www.fabmama.nl/fabulous-mamas/mama-nieuws/indrukwekkend-vrouwen-delen-tatoeages-na-miskraam kwam ik tegen op Twitter. Ikzelf heb toentertijd ook een tatoeage laten zetten, zo draag ik mijn kindjes voor altijd bij mij. De armband staat symbool voor de band die ik voor altijd met mijn kindjes zal hebben. De veertjes en kralen staan symbool voor de kindjes die ik heb verloren. Ik ben benieuwd of er mensen op het forum zitten die ook een tatoeage hebben laten zetten als eerbetoon of gedenkteken aan een dierbare...

11 Reacties

Hoi Jozette!

Wow wat een mooie tatoeage! Mijn tatoeage word nu getekend, voor mijn mama. Eerst komt de handschrift van me moeder xx mam schreef zij altijd dan een vulpen waar de tekst eindigt en die loopt uit in een veer en die veer word dan een vlinder. Deze komt op me onder arm.
Dank je wel, Kimhoe. Zo te lezen wordt jouw tatoeage ook heel bijzonder! Wat een mooi idee om het handschrift van je moeder te gebruiken voor een tatoeage....
Mijn vader heeft ooit een teken gemaakt met onze initialen erin (deze letters hadden mijn vader,broer en ik in onze naam) Toen mijn vader nog leefde heb ik hiervan een tatoeage laten zetten op mijn schouder,die heeft hij dus nog gezien. Toen mijn vader overleden was heb ik een spreuk die hij mij altijd zei als het tegenzat op mijn pols laten zetten. Als reminder aan mijzelf en het idee dat hij zo nog bij mij is. Toen mijn moeder 65 jaar was hebben we samen dezelfde tattoo laten zetten,een moeder met kind en onze initialen. Mijn moeder is in Oktober 2015 overleden. De tatoeages betekenen veel voor mij,net zoals mijn ouders veel voor mij betekend hebben en nog betekenen. Ik put er troost en kracht uit. Groetjes Corina.
Mijn man en ik hadden dezelfde tatoeage op de binnenkant van onze rechter pols.
Hij stond symbool voor ons leven samen met onze drie kindjes.
Na zijn overlijden heb ik er een stukje aan toe laten voegen want de tekening klopte niet meer.
Ons leven samen was niet meer. Nu loopt er een hele dunne levenslijn die ik alleen moet lopen.
Hallo Jozette, de twee meiden van mijn zus die bij ons wonen omdat beide ouders er niet meer zijn hebben ook beide een tatoeage laten zetten. De een koos voor een duif met freedom en de ander heeft zelf een roos getekend met de initialen van hun ouders.
Toen ze hem beide hadden staan kwamen we er achter dat de oudste (die het meest aan papa hing) een duif heeft zoals op het prentje van papa en de ander die ook meer aan hun moeder hing heeft dus een roos zoals die bij mama op het prentje staat. Toeval bestaat?? of is dit ingegeven....
Ik ben er wel al lang over uit dat ik graag het infinity teken wil met de naam van mijn zoontje erin. Nu nog het geld en tijd ervoor maken.
Ik heb een vlinder op mijn onderarm laten zetten met het as van mijn moeder. Het lijfje zijn de initialen van mijn moeder. Ik wilde sinds haar ziek zijn een vlinder hebben. Tijdens de dagen na het overlijden kwam er steeds een vlinder dicht bij mij. Dat vond ik zo bijzonder dat het nog meer een betekenis voor me heeft gekregen. Mijn moeder heeft mij 9 maanden gedragen en nu draag ik haar mijn hele leven bij mij. Erg Bijzonder.

[quote=noux]Ik heb een vlinder op mijn onderarm laten zetten met het as van mijn moeder. Het lijfje zijn de initialen van mijn moeder. Ik wilde sinds haar ziek zijn een vlinder hebben. Tijdens de dagen na het overlijden kwam er steeds een vlinder dicht bij mij. Dat vond ik zo bijzonder dat het nog meer een betekenis voor me heeft gekregen. Mijn moeder heeft mij 9 maanden gedragen en nu draag ik haar mijn hele leven bij mij. Erg Bijzonder.
Ik heb zelf een tattoo laten zetten voor mijn overleden oma het is een lelie van dalen met de tekst wij zijn één.
Hier mee heb ik mijn vaste artiest voor een uitdaging gezet en ze heeft het super gedaan..De tattoo heeft een heel lang verhaal te lang om te typen...Ik ben er elke dag trots op als ik er naar kijk
Ik heb een klein, roze vlindertje op mijn linker schouder laten zetten.
Dit, omdat ik iets "tastbaars" wilde voor mijn overleden dochter.
Het is een familieprojectje geworden.
De juiste vorm vlinder, de juiste grote en precies de goede kleur roze.

Nu staat er zeer binnenkort een nieuwe tattooage op de planning.
Een armbandje met 6 roosjes en twee hangertjes met sterren.
De roosjes zullen 3 blauw, 2 roze en 1 bordeaux rood zijn, zoals in het bloemstuk wat we hebben laten maken na het plotseling overlijden van mijn echtgenoot en maatje.
44 jaar en 5 kinderen samen ......
Ik zou heel graag een kleine tatoeage willen , met de letters A en H . Mama's voornaam was Aleid en mijn voornaam is Alette , begint allebei met een A . Papa Heette Henk en onze achternaam begint ook met een H . Deze 2 letters zijn voor mij heel belangrijk en dierbaar .ik zou er dan een mooie roos of vlindertje erbij doen, maar .....Ik durf niet. Ik heb verschillende allergieën en ben zo bang dat ik er misschien niet tegen kan . Ik wil en durf het risico niet te nemen .
Hiervoor in de plaats kies ik een mooie ring met de ingegraveerde namen van mijn ouders met hun geboortesteen. Dit is voor mij een heel goed alternatief....

Reageer