Zorg jij voor een familielid met een terminale ziekte?

• 26 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 311 Bekeken

Graag plaats ik hier een oproep vandaag namens twee van mijn collega's. Zij zijn bezig met een onderzoek naar hoe ze naasten van terminale patiënten kunnen helpen in de heftige tijd dat ze zorgen voor hun familielid.

Op basis van de vele gesprekken die ze al voerden, hebben ze hiervoor als het ware een testproduct ontwikkeld. In een gesprek van ongeveer een uur willen ze dit laten zien aan mensen die nu in deze situatie zitten. Zodat ze erachter kunnen komen wat deze naasten ervan vinden. En zo hulp kunnen bieden die echt past.

Dus zorg jij op dit moment voor een familielid met een terminale ziekte en ben jij bereid om hier een gesprek over aan te gaan? Laat het me dan weten. Het gesprek zal plaatsvinden bij jou in de buurt. (bij je thuis of bij een dichtbijgelegen eetgelegenheid bijvoorbeeld)

1 Reactie

Helaas Jasper,

voor mij is dit 4 jaar geleden. Toen heb ik inderdaad wel van 30 maart tot 13 september voor mijn zwager gezorgd. In de tijd dat hij in het ziekenhuis en zorghotel heeft gelegen. Helaas is hij uiteindelijk op 13 september 2012 overleden.
Ik kan hierdoor wel snappen waar het over gaat en zeker meepraten echter zit ik nu dus (gelukkig) niet meer rechtstreeks in deze positie.
Toch zijn wij op dit moment ook weer een onderdeel van het zorgen voor omdat een goede vriend van ons terminaal is door kanker en ook de moeder van een vriendin van een van onze meiden heeft nog maar kort waardoor die K.. ziekte wederom erg dichtbij komt en daar ook een stukje zorg/ opvang ligt voor deze jonge dame.

Reageer