Welke herinneringen heb jij bij een bepaald liedje?

• 8 april 2016
  • 7 reacties
  • 1926 Bekeken

We hebben voorbijgangers op straat gevraagd welke muziek hen aan iemand herinnert die er niet meer is. In dit filmpje zie je welke herinneringen dit oproept.

Welk liedje herinnert jou aan een dierbare? En welke herinneringen heb je daarbij?

7 Reacties

Ja Aafje Heynis, met Bist du bei mir, dat was heel belangrijk bij de begrafenis van mijn zus. Zij maakte zelf een einde van haar leven.
Wat er bij mijn afscheid zeker te horen zal zijn is "Clair de Lune " van Debussy.

Ik heb mijn best weer gedaan voor dit forum en ga nu weekend houden.
Bij mij:
Een mooie dag, van Blöf.
Dat werd gedraaid op de uitvaart van mijn zus(op haar verzoek)
En The road ahead (artiest even onbekend) dat mijn moeder graag op haar uitvaart wilde.
Verder een liedje waarbij ik altijd in tranen uitbarst omdat het me aan mijn vader doet denken. Ik weet alleen dat het van Christina Aguilera is. De titel weet ik niet.
Heb er een paar die altijd gevoelens bij me oproepen en me terug doen denken aan mijn overleden man. When the lady smiles van The Golden Earring was echt ons liedje. Als ik dat hoor krijg ik er nog steeds kippenvel van. Vaak ook omdat het net op een moment op de radio komt dat ik het nodig heb, alsof hij even komt zeggen: het komt allemaal goed. En dit liedje doet me tegelijk ook weer denken aan mijn nieuwe vriend. Hoe vaak hij niet zegt tegen me: kijk daar is dat leuke lachje weer!
Ik lijk volgens mijn twee zusjes en moeder op mijn vader hahahah qua karakter. Kort na zijn crematie luisterde ik naar dat liedje gezongen door Chantal Janzen : Papa . Het raakt me nog steeds ..mooi live gezongen door Chantal Janzen ...
Reputatie 1
Mijn dochter was straatmuzikant: ( https://www.youtube.com/watch?v=VnDQ_rQcnu0 )
Muziek was een groot deel van haar en ook ons leven.

Er zijn veel filmpjes van haar op het YouTube-kanaal te vinden maar omdat mijn gezin het kijken naar haar en haar stem horen niet aankunnen hebben we andere muziek uitgekozen zoals ''Love of my life'' van Freddy Mercurie, en ,speciaal voor haar kleine jongetje. ''little twinkle little star'' waarbij ik met hem ,n sterretje bij haar kist liet twinkelen....
Wat heftig Petra! Ik heb een paar filmpjes van uw dochter bekeken. Ze was een echte muzikante! Met veel gevoel kon zij haar uiting geven in de muziek. Prachtig! Ik wens jullie heel veel sterkte met dit gemis.
Reputatie 1
Dankjewel Christa! Fijn om te horen hoe er door anderen naar haar gekeken wordt. Zelf keek ik ook zo ontzettend graag naar haar. Ik genoot van haar oprechtheid en haar blik op de wereld ,haar solidariteit met onderdukten, vluchtelingen en daklozen.... En waar ik het meest van genoot waren de filmpjes van haar met haar kindjes....Ze was zo'n bijzondere moeder...
Ik kan er niet meer naar kijken nu. Het is mij afgenomen......het Genieten.

Reageer