Wat nu

• 23 december 2016
  • 15 reacties
  • 806 Bekeken

Hoi mensen,
Als eerste wil ik iedereen een gezond 2017 wensen en sterkte wensen.
Ik ben 5 weken geleden m,n moeder verloren en 1 week later m,n broertje.
Weet niet goed tegen wie en hoe of wat ik dit schrijf,maar merk dat ik nu pas de klap ervan krijg en het gemis.
Eerst was bet een ontkenning van me om mezelf te beschermen omdat ik vefslavings gevoelig ben helaas.
Maar nu naar 5 weken komt het er toch uit,en voel me niet zoals ik ben.
Kan zelfs nu ik dit schrijf niks meer zeggen,ja alleen dat ik jullie allemaal sterkte wens in deze oeilijke tijd.
Groet frans..

15 Reacties

Hallo Frans,

Wat goed van je om hier je hart te luchten. Wat erg om eerst je moeder en dan je broertje te moeten verliezen. Dit soort verliezen zou je niet te vaak en te snel achter elkaar moeten hebben. Heel veel sterkte vooral in deze dagen dat mensen vaak elkaar zien met de feestdagen. Ik vind het knap van je dat je open bent dat je verslavings gevoelig bent en, zo lees ik tussen de regels, niet in de verslaving gevlucht bent. Je schrijft je verhaal hier voor een luisterend oor en om een bemoedigend woord te krijgen.
Ik wil jou een hart onder de riem steken en je bemoedigen voor de komende dagen. Ik hoop dat ondanks alles je een paar mooie en gezellige dagen kan hebben.

Sterkte deze dagen moge het licht van het Kerstkind je leiden door de donker dagen.

Groetjes,
Hallo Frans,
Wat dapper van je om je verhaal te delen,om je kwetsbaar op te stellen.
Wat heb jij veel meegemaakt in korte tijd.. logisch dat je er stil van bent. Toch raadt ik je aan om je te uitten..erover te praten,te schrijven,eventueel hulp te zoeken (praten met een "vreemde" gaat soms juist wat makkelijker). Hou het niet in je,als je dat lukt..
Je schrijft dat je verslavingsgevoelig bent,probeer dus de juiste mensen om je heen te verzamelen en niet mensen die je dieper in die put trekken. Ik hoop dat je de juiste mensen om je heen hebt! En probeer als je de neiging hebt,als je verslaving de kop op steekt juist te denken aan je moeder en broertje,zij hadden vast gewild dat het "goed" met je gaat.
Heel veel sterkte gewenst,met je verlies,je verdriet,je herinneringen. Maak er wat van!
Beste Frans,

Ik sluit me graag bij Jolanda aan, goede keuze om van je af te schrijven op een plek waar mensen je waarschijnlijk zullen snappen.. Helaas is het fenomeen meerdere mensen verliezen in korte tijd vele van ons hier op het forum niet vreemd dus het begrip heb je zeker.
De "feestdagen" zijn lang niet voor iedereen dat feestje wat men verwacht. Wat jij terecht ook schrijft zijn deze dagen nog zwaarder dan de dagen die niet in december vallen. Vijf weken...pfff dat is gisteren en dan een week later je broertje...

Weet dat er mensen luisteren wanneer je je hier meld. Als je denkt of zelfs het gevoel hebt dat dat wat je wil schrijven te veel is voor openbaar stuur dan een PB dat kan en mag altijd!
Natuurlijk is een bericht op het forum voor iedereen zichtbaar en dus is dan de kans ook groter dat je reactie krijgt mocht je dat willen....

Sterkte in de komende dagen en besef vooral: je staat niet alleen en bent zeker niet de enige in de situatie waarin je zit. Er zijn mensen die je willen horen en snappen wat je aangeeft.

Maak er toch wat moois van de komende dagen
Warme groet,
Kim
Frans je bent al open Door je moeilijkheid toe te geven . Maar zorg wel dat je je uit en praat want het is zonde als je terugvalt in je verslaving.
Zoek desnoods een praethuys waar je terecht kan om te praten over je verlies. Het heeft mij wel geholpen.
Hallo Frans, Gecondoleerd met dit enorme verlies,vind het dapper van je om dit van je af te schrijven ik had waarschijnlijk niet de moed gehad om dit op het forum te doen,ik wens je enorm veel sterkte in deze moeilijke tijd,zoek hulp want dit kun je onmogelijk alleen doe het kan nooit geen kwaad.
Reputatie 4
Beste Frans.

Dank je wel,voor je goede wensen
in de dagen die komen gaan,heb je zelf
veel sterkte nodig.Om je ontkenning van
het gebeurde,om te zetten in aanvaarding
en berusting,heeft veel tijd nodig,neem die
tijd ook.Je Moeder en Broertje,tastbaar niet
meer aanwezig,zullen je altijd blijven begeleiden.
Als je zo openlijk,durft te praten,over wat je leven
nu beheerst,zal er een tijd komen,om je zelf weer
in de hand te hebben.Dat zal je gaan lukken Frans,
Een nieuwe start in 2017,met een beetje hulp,zoals
Jolanda schreef,van het '"Licht'"dat tot ons gekomen is,
ook voor jou Frans.
johan.
Beste Frans,

Goed wat je schrijft. Jij natuurlijk ook heel veel sterkte en een gezond 2017.

Ik ben afgelopen jaar mijn partner en de moeder van onze kids verloren. Het eerste jaar heb ik blijkbaar in een soort van overlevings-modus geleefd. Ben na de zomervakantie pas echt gaan beseffen wat ik mis. Het gemis is nu in deze periode hoop ik op zijn hevigst. 's Avonds als de kids naar bed zijn bijvoorbeeld.

Ik heb gelukkig voor mij heel veel steun aan de buren en familie. Verder heb ik doordat ik zelf de kinderen veel naar school gebracht heb en ook opgehaald heb, een heel groot sociaal vangnet achter me staan.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is, maar ik zou vooral gebruik maken van alle hulp en sociale controle die je eventueel hebt en aangeboden krijgt.

Nogmaals sterkte en veel geluk voor de toekomst.
Hallo Frans

Op de eerste plaats wil ik je sterkte wensen in de waarschijnlijk de moeilijkste tijd van je leven.En wat fijn dat je dit verhaal met ons wil delen.
Ik hoop dat je een beetje kracht kunt putten uit de woorden die van goed bedoelde mensen komen.
Ik snap ook als je verslavings gevoelig bent zoals je schrijft,dat deze situatie je meer naar spullen doet trekken die je gevoelens willen verdoven.
Daarom vind ik het knap dat je nu schrijft wat er door je heen gaat.Ik weet niet waar je zo gevoelig voor bent,maar je gevoel is een eerlijke emotie die gehoord wil worden.Daarom verdoof dit prachtige gevoel niet
Maar deel het zoveel als je wil met ons.Vandaag brand ik voor jou een lichtje en hoop dat jij de kracht in jezelf vindt die jij nu zo hard nodig hebt.
Heel veel warmte en lueve mensen om je heen.
Johanna.
Reputatie 2
Dag Frans. De moed hebben om jezelf te erkennen, de moed hebben om erover te schrijven. Die moed heb je laten zien aan jezelf en aan iedereen hier op het forum. Hou die moed erin. Mijn tip: schrijf elke dag in een paar korte zinnen wat je die dag het meeste heeft ontmoedigd, maar voorla ook wat je heeft bemoedigd. Het hoeft niet groots te zijn: het leven hangt van kleine dingen aan elkaar. Blijf er voor open staan. Schrijf ons als je voelt dat dat je goed doet. Wij voelen met je mee.
Veel steun en liefde gewenst,
Netty
Beste Frans, je bericht op het forum klinkt als een noodkreet. In de bovenstaande reacties zitten vast een aantal aanbevelingen en gedachten die je aanspreken. Probeer er wat mee te doen. Wat je nu al hebt gedaan: je verdriet delen met anderen, met ons hier op het forum, lijkt me heel belangrijk. Heel veel sterkte en de beste wensen voor het nieuwe jaar. André
Wat jij nu meegemaakt hebt is , voor mijn gevoel, bijna niet te dragen en alles is nog zo kort geleden.

Probeer niet toe te geven aan jouw verslaving, wat het ook mag zijn en ik weet uit ervaring hoe ingewikkeld dit is.

Zo waardeloos dat dit jou nu overkomt en zeker in deze tijd van het jaar.

Ik vind de decembermaand de slechtste maand van het jaar en zal blij zijn als het morgen over is!!!!!

Toch hoop ik dat jij een weg kunt vinden om met deze twee enorme verliezen om kunt leren gaan en roep hulp in en als je de weg niet weet om hulp te vinden, mag je mij raadplegen.

Ik heb gewerkt in de hulpverlening, maar heb er niet zo'n hoge pet van op.

Als je een goede huisarts hebt, die naar jou wil luisteren, is dat misschien een begin en kan hij/zij jou verder verwijzen.

Nogmaals, geef niet toe aan die verslaving en neem vooral jezelf NIETS kwalijk!!!

Heel veel sterkte en ik ga zo naar bed met oordoppen in mijn oren en hoop morgen gezond weer wakker te worden.

Cecilia.
Beste Frans,
Gecondoleerd, 2 x zo dichtbij een verlies, dat is veel.
Jezelf sterk houden is de misschien wel de enige, maar ook de moeilijkste manier om overeind te blijven.
Ik kan je geen tips geven, alleen heel veel sterkte wensen.
Hoop zeker voor je dat je er niet helemaal alleen voor staat.
Ieder zijn verdriet en ellende en iedereen moet daar mee zien te overleven.
Verstand op nul, adem in en adem uit en maak er toch wat moois en positiefs van.
Iemand die jou dierbaar is verliezen doet heel veel pijn en omdat ik nu 66 jaar heb mogen worden, heb ik ook veel mensen verloren.

Mijn conclusie voor vandaag is: leven en dood zijn met elkaar verbonden.

Wanneer je geboren wordt is dat ook het begin van jouw en mijn einde.

Ik heb alle afgelopen dagen weer overwonnen en ga nu gewoon verder zonder goede voornemens.

Ik blijf mezelf!!

Cecilia.
Reputatie 4
Nee,ook ik maak geen voornemens.
Dankbaar,dat ik het licht in de morgen van
de nieuwe dag,mag aanschouwen,en naar
vermogen,deze dag kan "'plukken'".
johan.
Dag frans ,iemand verliezen doet enorm veel pijn .Ik heb op 8 maanden tijd mijn moeder en mijn allerliefste man verloren ;We waren nog maar 6 maanden getrouwd ;Hoe doen jullie dat nu verder ? ik huil constant en vraag me af hoe het verder moet .Met wie moet ik nu lekker uit eten gaan ,op vakantie gaan ,heerlijk gaan wandelen of fietsen .Overal waar ik kom doet me herinneren aan hem .Je moet het tijd geven ,het slijt wel ,allemaal zo woorden waar ik kwaad van word .het doet zo verdomd pijn .

Reageer