Vraag

Wat is beter? Thuis rouwen of weer aan het werk.

• 25 september 2017
  • 7 reacties
  • 1273 Bekeken

4 weken geleden heb ik mijn lief overleden op de bank gevonden. 61 jaar. Gelukkig heb ik een mooie uitvaart kunnen regelen waar ik veel steun aan heb. Heb geprobeerd weer te gaan werken, maar merkte dat ik snel van slag was. Ben nu alweer 2 weken thuis, de ene dag gaat goed de andere dag wat minder, het verdriet voelt wezelijk als een steen op mijn hart. Wie heeft er ervaring met weer gaan werken na het verlies van je partner?
Liefs AMG

7 Reacties

Reputatie 2
Hoi AMG,

Ontzettend veel sterkte toegewenst met dit grote verlies. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om enigszins de draad weer op te pakken. Het is natuurlijk ook nog kort geleden. Ik hoop dat ons forum je advies en steun geeft.

Mocht je alvast meer willen lezen over ervaringen van andere forumleden: https://forum.dela.nl/doorgaan-37/hoe-ga-je-om-met-het-verlies-van-een-dierbare-89

Groetjes,
Marthe
Reputatie 2
AMG, een maand is heel kort om zo'n verdriet te kunnen verwerken. Toch is het ook goed om afleiding te zoeken. Na een langdurige ziekteperiode wordt altijd aangeraden langszaam aan weer aan het werk te gaan. Een paar uurtjes per dag gedurende zeker een paar weken. Als dat goed voelt en op te brengen is, dan kan er steeds wat uren uitbreiding volgen, met de mogelijkheid van pas op de plaats als het niet helemaal lukt. Zo hou je feeling met je werk, je collega's en hebt toch de ruimte voor verwerking van je verlies. Mijn advies: bespreek dit met je werkgever.
En stap niet te licht over je verlies heen. Ik wens je sterkte en de moed om door te gaan.
Hallo AMG , ten eerste gecondoleerd . Ik ben 2 jaar geleden weduwe geworden, ik was 54 . Ik ben meteen weer gaan werken. Nooit spijt van gehad, juist het alleen thuis zijn vond ik erg confronterend. Thuis werd ik alleen nog maar verdrietiger.
Maar voor iedereen is dat verschillend. Doe wat jouw gevoel je ingeeft. Rouwen heeft veel tijd nodig ... Sterkte .
Sommige mensen hebben tijd nodig om te rouwen, ze gaan gewoon naar hun werk. Want het leven gaat gewoon door. Maar het rouwen of 'missen van' kan later optreden. Mijn vriend is overleden maar nu pas merk ik dat ik hem zo mis. Alles dat ik doe, vraag ik aan hem, of ie OK vind. Het is zo erg dat ik geen zin heb om te eten en aan het vermageren
Voor rouwen staat geen tijd ... het gemis is er in alles ! Maar Zeiska, zorg wel goed voor jezelf ! Trek wel op tijd aan de bel als je het te moeilijk voor je wordt. Bij familie, vrienden of huisarts.
Heel veel sterkte met dit grote verlies
Hallo Amg,
Gecondoleerd met je enorme verlies. Ik wens heel veel kracht toe. Dat zul je nodig hebben.

Mijn vrouw overleed 16 maanden en 1 dag geleden aan kanker, ook 61 jaar.
Wij wisten toen 23 dagen dat ze dood zou gaan.

Na haar overlijden ben ik direct weer gaan werken, wij hebben/hadden een eigen bedrijf, en zij zou niet anders gewild hebben, tenminste, daar ben ik van uitgegaan.
Het was vreselijk, en dat is het eigenlijk nog steeds,
Voor mij is het wel de juiste keuze geweest om weer te gaan werken. Daardoor kwam ik toch weer onder de mensen en dat heeft, voor mij, geholpen.
Ik jank nog elke dag, wel minder heftig dan in het begin.

Reageer