Vraag

Uitgifte as mogelijkheid tot opschorting?

Beste mevrouw, meneer,

Een peettante van een vriendin van mijn moeder is begin dit jaar overleden. Nou is vermoedelijk het testament gedwongen gewijzigd (hierover is een procedure in geding, althans aanhangig gemaakt). In deze wijziging is een aangetrouwde neef als erfgename aangewezen. Hoogstwaarschijnlijk is deze erfgename ook als executeur aangewezen en heeft hij waarschijnlijk zorg gedragen voor de crematie.

Nu wil een zus van de peettante graag een beetje as hebben. Hiertoe hebben zij contact gehad met de aangetrouwde neef. Maar enige responsie blijft uit. Ik heb al onderzoek gedaan en daaruit bleek dat de neef niet verplicht is om de zus as te geven. Echter omdat er een onderzoek loopt/gaat lopen waaruit moet blijken of de testamentwijziging vernietigd moet worden, wil ik vragen of het mogelijk is om de uitgifte van de as aan de neef op te schorten, zodat het langer in bezit van het crematorium blijft?

1 Reactie

Reputatie 2
Dag @AmberMx,

Allereerst gecondoleerd met het verlies.
Zou je wat meer informatie over de overledene in een privébericht kunnen sturen?
Dan kan mijn collega dit verder oppakken.

Groetjes,
Marthe

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen