Troostgedachten

• 18 juli 2016
  • 5 reacties
  • 903 Bekeken

Elke dag schrijf ik op Facebook een gedicht over verlies, troost en rouwverwerking. Ik weet niet of ik die hier mag plaatsen, maar zo niet dan hoor ik dat wel. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

5 Reacties

Dat mag zeker Martin. Ik vind het wel een interessant gedicht. Er is inderdaad veel leed. Helemaal dit weekend. Maar het gemis en de mooie dingen delen.... dat weegt toch zwaarder?
Een heel mooi gedicht, maar kan me er niet in vinden.
Ik heb veel meegemaakt en verloren. Maar elke dag als ik ontwaak en hoor de vogels buiten fluiten, ben ik blij dat ik leef.
Ik verwonder me over de dingen die er tegenwoordig in de wereld gebeuren.
Zo kan God het toch niet bedoeld hebben toen hij de aarde schiep.
En ondanks alle leed in de wereld, wil ik die zonnestraal blijven zien.
Genieten van de kleine dingen en lief hebben van het mooie om me heen
Reputatie 2
Bedankt Martin, voor de gedachten in je gedicht.
Soms vind je troost in die kleine dingen om je heen, die je samen deelden, soms vind je troost in de wetenschap dat de ander echt rust heeft, zich niet langer meer ongerust hoeft te maken om de dingen die in de wereld gebeuren. Mijn grootste angst was altijd: "Als mijn kinderen maar geen oorlog hoeven mee te maken, als mijn kinderen maar niet hun ouders voortijdig hoeven te verliezen." Ik moest leren omgaan met het uit handen durven geven in de wetenschap dat ieder mens zijn eigen leven moet zien te leiden en leren om te gaan met vreugde en verdriet, veraf en nabij.
Bedankt Martin voor dit mooie gedicht.
Het zijn toch de mooie dingen in het leven die je mee maakt soms komt verdriet op de tweede plaats omdat je het soms niet kunt plaatsen.
Reputatie 4
Ook ik ben dankbaar,als ik het licht van de nieuwe dag
weer mag aanschouwen,en het fluiten van de vogels,
mij weer kan bekoren.Het gebeuren in de wereld,heeft God
ook zo niet bedoeld,maar het zijn de mensen,die dat de
wereld,en elkaar,aandoen.Een woord gesproken,en een
hand gegeven,kan de dag,in blijdschap,doen beleven.
johan.
Als we de "zonnestralen",blijven zien,zullen de'schaduwen',
altijd,achter ons zijn.

Reageer