Rouwen met de feestdagen

Mijn vader overleed op 20 Dec vorig jaar en onverwacht zoals ik het altijd al had gezegd. Na zeer vele hartaanvallen meer dan op 1 hand te tellen was het toch plotseling. Mijn vader was trots op mij dat ik als nachtburgemeester van Bernheze zoveel mogelijk doe en dat vertelde hij tegen iedereen. Vorig jaar 20 december was een onvergetelijke dag voor ons en wil ik mijn belevenis met u delen.

Via facebook was ik in kontakt gekomen met vrijwilligers die in Oss een kerstdiner wilden organiseren voor eenzame ouderen en ik besloot me aan te melden als vrijwilliger. Na weken van voorbereiding etc was de dag aangebroken, een zaal helemaal versierd met alle kerst versiering en met ong 35 ouderen die we hebben opgehaald beleefden we een fantastische kerstmiddag en avond met muziek groep eten en drinken, met kerstpakketten en de ouderen.vonden het geweldig fijn en genoten, daarna de mensen met de vrijwilligers naar huis gebracht en de zaal versiering opgeruimd. Toen heb ik 2 kerstbomen met verlichting weg gebracht naar mensen in Oss die niets hadden en die ontroerd waren door de verrassing. Daarna naar huis gereden en opgefrist en lui onder uit op de bank nagenietend. Dit duurde net 5 min toen de telefoon ging en mijn zus huilend aan de telefoon kreeg en vertelde dat mijn vader was overleden. Weg feeststemming en meteen naar Bakel gereden wat ong 35 min rijden was. Toen, tussen alle verdriet, wist ik dat mijn vader trots op mij was en wist wat ik deed die dag. Mijn moeder had veel verdriet en via mijn groep op facebook is er een vrouw die ongelooflijk mooie gedichten maakt en ik had haar gevraad of ze een gedicht wilde schrijven voor mijn moeder. Toen ze dat had gedaan heb ik haar dit gedicht gegeven en ze vond het ongelooflijk mooi en liet het aan iedereen zien. Na 6 weken stierf zij ook zeer onverwacht en ook zonder de mogelijkheid tot afscheid te nemen.

Op 8 februari dit jaar we zijn als broer en zus nader tot elkaar gekomen en hoe het gaat met de feestdagen in aankomst weet ik niet, wel gaan we op 18 december naar Den Bosch naar Joris kerstboom en gaan daar de foto's inhangen en zo herinneringen ophalen en delen en ze bedanken voor alles wat ze hebben gedaan.

6 Reacties

Hi Jaap, een ouder verliezen zo vlak voor de kerstdagen is heel intens. Ik kan me goed voorstellen dat het dit jaar zoeken is naar betekenis. Mooi om te lezen dat je lieve mensen om je heen hebt en dus niet alleen hoeft te zijn. Veel sterkte en fijn dat je je vader ook zo dichtbij voelt.
Hey Jaap
wat mag je vader en ook je moeder enorm trots zijn op je. De moeilijke dagen komen er aan maar ook jij jdoorstaat dit. Denk terug aan je daad en je weet dat je pa trots zou zijn. Dat zijn juist de mooiste Dingen om te herinneren.
Ga lekker een van dagen iets met je zus doen. Ga herinneringen ophalen. Maak er wat gedenkwaardige van met toch gezelligheid
december wat een rot maand mijn huwlijksdag 22 december en 23 ste verjaardag van mijn man die maar 30 mocht worden.
overleden in 1988 en nog zoveel verdriet er van normaal gesproken verlopen de dagen normaal maar december komt elke keer weer hard binnen .....maar ga genieten van het opnieuw oma worden de komende tijd straks twee daagjes met kleindochter freubelen dat zijn de dingen die me nu blij maken.
Reputatie 1
Mijn vader is vorig jaar oudejaars avond plotseling overleden,het liefst zou ik de hele maand December overslaan en weg kruipen in een hoekje...het verdriet en gemis is te groot ...

Ik mis hem zo,voor mij staat de wereld nog steeds stil....
Reputatie 3
Beste Heidi.

Er is niets,wat meer"" pijn"" veroorzaakt,als het afscheid
moeten nemen,en heengaan,van een geliefde.

De pijn,door het gemis,doet de wereld voor jou,niet stilstaan.

Het gevoel van geborgenheid met je vader,en het wegvallen
daarvan,is er ook de ""warmte"" niet meer aanwezig,
voor elkaar gevoeld.

Tastbaar,niet meer aanwezig,maar in je hart,blijft er altijd een
plaats,die je doet herinneren,hoe en wie je vader was,voor jou,
en jij voor je vader.

Een kaars zal branden,op oudejaars avond,voor jou en de zielenrust
voor je vader.
Je vader zal nooit gewild hebben,na zijn heengaan,om met verdriet,
het nieuwejaar,weer in te gaan.

Een gezegend Kerstfeest,en daarmede,het jaar,2019,vol vertrouwen,
tegemoet te zien.

Johan.
Reputatie 1
Lieve Johan,

Wat mooi geschreven en wat ben ik je dankbaar dat je een kaarsje voor ons brand.

Dankjewel hiervoor en ook voor jou een hele fijne kerst met al je dierbaren.

lieve groet Heidi

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen