Rouw zakt weg

• 17 januari 2017
  • 1 reactie
  • 274 Bekeken

Na het overlijden van mijn moeder zo'n 1,5 jaar geleden ben ik actief geworden op dit platform. Ik heb vragen beantwoord, gereageerd en afgelopen december kreeg ik bericht van de webredacteur met een kernvraag; waarom ik niet meer actief was. De vraag is anders geformuleerd maar laten we even uitgaan van die vraagstelling.

Mijn moeder is de laatste van dierbaren die is overleden. Ze was 92 en ze is als een dankbaar tevreden mens gestorven. Natuurlijk heb ik alle emoties die bij verliezen horen doorleefd maar ik merk dat de rouw voorbij is. Tuurlijk ze staat als portret in de kameren af en toe aai ik ze even over haar wang maar altijd met een glimlach.

Dela is een vereniging waar ik al lang lid van ben en ik hoop nog lang lid te blijven. Sta me toe dat ik wat minder actief ben. Mogelijk na nieuwe verliezen zal de behoefte weer toenemen maar voor nu neem ik even afstand. Ik wens alle anderen sterkte met hun rouwverwerking.

1 Reactie

Hai Wim,

In mijn nog korte periode bij en op het forum heb ik al gemerkt dat leden komen en gaan. In golven. Dat is niet vreemd, ook niet vervelend voor ons of anderen, dat is wat blijkbaar werkt voor veel mensen.

Iedereen moet vooral komen wanneer hij/zij zich daar prettig bij voelt of wanneer er behoefte is.

Er is echter een aspect dat veel forumleden onderschatten, en dat is de positieve impact die jullie hebben op elkaar. Dus ook als het beter met je gaat en jij misschien de behoefte niet direct voelt, kun je altijd een ander een steuntje in de rug of een troostend woord bieden. Maar, nogmaals, alleen als het jou, als lid, past en uitkomt!!

Alle goeds Wim!

Reageer