Op en neer

• 6 november 2016
  • 5 reacties
  • 445 Bekeken

De ene dag voel je je goed, de volgende dag kun je weer diep in de put zitten. En naarmate het overlijden langer geleden is, worden de dagen dat je je goed voelt, dan meer of wordt het in de put zitten meer? Ik merk vaak dat in eerste instantie het in de put zitten meer wordt, maar naar verloop van tijd wordt het goed voelen meer. Vaak is het dan ook dat het in de put zitten als een enorme terugval kan voelen en je bang kunt zijn dat het nooit overgaat. Ik hoor dan ook vaak van mensen dat het wel opvalt dat ze vaak niet meer zo diep terugvallen als in het begin en dat al met al ze in deze op en neer gaande beweging wel een soort stijgende lijn ervaren. Hoe ervaren jullie dat?

5 Reacties

Beste Leoniek, het wisselt. De ondraaglijkheid die ik voelde de eerste vier maanden voelde elke dag uur in uur uit, die is langzaamaan verdwenen. Nog steeds zit er wel eens een dag tussen dat ik niet weet wat ik met mezelf moet en met wat 'hangen en wurgen' de dag doorkom. Maar de dagen zijn beter, en de emoties zijn wat minder heftig. Maar als ik emotioneel ben voelt het alsof het gister is gebeurd
Ik ben doorgegaan en soms komen de waterlanders maar toch komen ze naar boven op gezette tijden . Gelukkig kan me nieuwe vriend me steunen ook al kwam hij al na 5 maanden na het overlijden. Samen weten we precies we aan elkaar hebben
sinds mijn vorig jaar 18 november is overleden heb ik in het begin heel moeilijke gehad en ik heb nog van die dagen
maar ik kijk dan terug van de mooie dingen die ik met hem heb gehad en dank zij da ik 2 goede vriendinnen heb
die mijn er echt doorheen trekken en waar ik regelmatig mee weg ga en ik dan heel erg blij met hun heb
natuurlijke heb ik de kwade dagen ook wel en een geluk ik werk nog dat is mijn afleiding en ik heb hondjes die
toch zijn verzorging en mee naar buiten moet dat schild heel erg veel ik moet wel vooruit
Beste Leoniek,

Mijn emotionele rollercoaster neemt langzaamaan stabielere vormen aan in de richting van goede dagen. Natuurlijk zijn er dagen dat ik het liefst onder mijn dekbed wil blijven liggen en dan laat ik de nare gevoelens toe. In mijn geval zijn de goede dagen in de overhand en probeer ik hoe dan ook elke dag een positief ding te doen. Dit kan zijn even lekker lachen tot het halen van een kop thee. Ik kan je niet adviseren in wat er goed is voor jou persoonlijk maar wil je wel een raad meegeven; Luister naar jezelf en geef zo nu en dan eens toe aan de gevoelens. Je gevoel mag er wezen en probeer vooruit te kijken.

Sterkte met alles,
Jolanda
Reputatie 4
Zittend in mijn kamer,ontspannend genietend van mooie
muziek,of meegaand,met een spannend verhaal,lezend
in een boek,komt plotseling een gevoel boven drijven,
waarbij de tranen,als een waterval,over mijn wangen stromen.
Ik kan dat niet tegen houden,en laat ze maar komen.
Na een uurtje,zijn mijn tranen gedroogd,en is dat gevoel voorbij,
na een wandeling,met even in gedachten en herinnering,mijn
overleden vrouw.Beste Leoniek,onze gemoedsstemming,zal door
het gemis er altijd min of meer zijn.
Niemand kan je een formule aanreiken,als een oplossing voor je
stemmings wisselingen.Neem de tijd,om alles goed te verwerken,
in je denken ,en doen,en dat er een luisterend oor mag zijn,die je
daarbij,mag ondersteunen.
Heel veel sterkte.
johan.

Reageer