NTR 'kijken in de ziel'

• 2 januari 2017
  • 9 reacties
  • 405 Bekeken

Alleen een kijktip van mij voor ieder die het moeilijk heeft in het verlies en rouwt
en voor iedereen die 'gewoon' geïnteresseerd is:

De NTR zendt vanavond op NPO2, van 21.10 tot 22.00 uur het eerste deel uit van de tweedelige serie over rouw, onder de titel :
"De Achterblijvers".

Cora.

9 Reacties

Ik heb deze tip gisteren al geplaatst en ben blij dat jij het nu ook nog doet.
Dank je voor jouw antwoord en volgens mij herkennen wij wel iets in elkaar.

Ik denk dat erkenning heel belangrijk is en dat het troost mag geven voor de achterblijvers.

Vanmiddag was ik met de dochter van een vriendin(overleden) en haar zoontje van tien jaar naar de bioscoop en nadat zijn oma overleden was vroeg hij mij om zijn nieuwe oma te worden.

Dat kon ik toen niet aan, mede omdat ik zelf kleinkinderen heb en die inmiddels al zes jaar niet meer gezien heb.

Ik kon dat toen niet aan, maar vanmiddag heb ik volmondig JA gezegd en ik voel me nu heel gelukkig!!

Lieve Cora, hoop dat jij je getroost voelt vanavond en twijfel nooit aan jezelf.
Ik probeer dat ook, maar valt niet altijd mee.

Lieve groet.
Lieve Cora en lieve Johan,

Ik sprak zojuist de moeder van Kane(die lieve jongen waarvan ik nu oma mag zijn) en ik moest huilen, omdat ik me zo blij en vereerd voel, ook omdat zijn ouders het heel fijn vinden.

Ik vond de uitzending gisteren ook heel mooi en was ook geraakt door de verschillende situaties en hoe mensen daar mee omgaan.

Komende maandag het tweede deel.

Bedankt voor jullie medeleven.

Cecilia.
Reputatie 4
Wat mooi van je,om Ja te zeggen.

Het rouwen om een verlies,daar staat geen tijd voor,
Hoe goed bedoeld de woorden,acceptatie en aanvaarding
ook mogen zijn,er bestaat geen formule,die het verdriet
een plaats kan geven,en de tijd van rouwen,zal verkorten.
johan.
Reputatie 4
Wat fijn dat je dat weer gegeven is,
en het goed met je gaat.
johan.
Reputatie 4
Wat fijn voor je,dat je er nu toch,als een Oma mag
zijn,voor dit kind,voor deze jongen,laat de traantjes
maar komen,van blijdschap.
johan.
Ach......dan waren we twee zielen, met een gedachte Cecilia.....:)

Ik hoop dat iemand er een stukje (h)erkenning in kan vinden.
Hoi Cecilia,
Wat heerlijk dat je zo volmondig JA kon zeggen! En het heerlijke geluksgevoel dat daar bij past.
Wat lief en heerlijk dat zo'n binkie dat aan je vraagt en jou uitkiest.
Het bewijst dat er ook weer ruimte komt voor fijne, gelukkige dingen.
Met mij gaat er overigens heel goed hoor.
Ik kan inmiddels weer op sommige momenten echt genieten.

Ik vond de uitzending van vanavond ronduit indrukwekkend en het onderschrijft ook de reactie van Johan.

liefs, Cora
Ik heb er over gehoord maar ik kan het nog niet zien. Ik heb eventjes geprobeerd maar het werd me een beetje teveel . Het lukte me gewoon niet ...

Reageer