Nieuwe hoop vinden

• 3 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 1038 Bekeken

Ik sprak met iemand die in een jaar tijd haar partner, moeder en vader is verloren. Soms wordt het verdriet haar teveel en weet ze niet meer hoe ze de dag door moet komen. Hoe kun je hoop hebben op betere tijden wanneer je zoveel verloren bent? Zij vertelde me dat kleine dingen haar kunnen helpen; een wandeling met haar trouwe hond, een kopje koffie bij een vriendin of er voor iemand anders kunnen zijn. Dat zijn voor haar momenten die haar de dag door helpen.

Waar put jij hoop uit? Wat maakt dat jij, ondanks je verlies, verder kunt en wilt?"

3 Reacties

Wat een mooi onderwerp....wat jouw vriendin heeft meegemaakt herken ik wel. In drie jaar tijd ben ik bevallen van de eerste, is mijn schoonvader aan agressieve alvleesklierkanker overleden, was ik zwanger van de tweede. Een maand na de bevalling van de tweede hoorden zowel mijn moeder als schoonmoeder dat ze kanker hadden, mijn schoonmoeder gelukkig niet snelgroeiend maar wel kwaadaardig en niet behandelbaar. Zij zit nu een lang traject o een gesloten afdeling in een verzorgingtehuis, mijn mam is na 1,5 jaar overleden aan slokdarmkanker en ik was haar enige kind.

Ik leef dag voor dag, meer lukt niet. Ik maak wel afspraken met vriendinnen en familie maar alsnog doe ik t dag voor dag anders wordt t mij gewoon teveel. Dus dag voor dag; wat voor weer wordt het, wat ga ik doen met mijn kinderen, en probeer ik van de mooie momenten van mijn twee kleintjes te genieten en niet teveel afwezig te zijn met mijn gedachten. Aardig zijn voor anderen en helpen waar ik kan bij familie en soms een hulpbehoevende onbekende, de kinderen nasr bed brengen en nog een uurtje iets voor mezelf doen, daarna proberen redelijk te slapen....
Reputatie 4
Na het afscheid moeten nemen,van mijn vrouw in 2013,
heb ik met mijn Pelgrimage,naar Medjugorje,in
Bosnie-Herzegovina,het Mariale genadenoord,veel hoop
en vertrouwen gekregen,om verder te kunnen,in mijn leven.
johan.
@JoAnn; een heftige tijd, maar volgens mij richt je het goed in. En hoop vinden in aardig zijn voor anderen vind ik echt mooi omschreven. Dat is erg krachtig.

@Johan; indrukwekkend dat een reis je hoop en vertrouwen heeft gegeven.

Dela ging de straat op en vroeg het gewoon. "En als het tegen zit, steunen we elkaar. Want breekt de zon niet door, dan schijnen we voor elkaar." Bekijk de video op het blog.

Reageer