Vraag

Ik loop vast in mijn verdriet....

• 5 november 2018
  • 9 reacties
  • 449 Bekeken

Reputatie 1
Mijn moeder is 4 jaar geleden overleden en mijn vader afgelopen oudejaars avond geheel onverwachts.
Ik ben sinds die avond nog volledig in schok en sluit mij af voor mijn verdriet door door vooral heel veel te werken, 6 soms 7 dagen in de week.
Hoe dichter we naar die December maand toe komen hoe meer ik die bewuste dag,week,maand continu in mijn hoofd herbeleef en het verstikt me,ik raak er door in paniek.

Mijn omgeving heeft er lang begrip voor gehad maar vind dat ik het nu maar eens een plekje moet gaan geven...maar hoe dan??? Ik heb jaren voor mijn ouders gezorgd,reed wekelijks 2 soms 3x per week op en neer van Middelburg naar Rosmalen om er voor ze te zijn en dat gat is nu zo immens groot dat kan ik gewoon niet uit leggen.

Zijn hier meer mensen die dezelfde ervaring hierin hebben?

Lieve groet Heidi

9 Reacties

Reputatie 4
Beste Heidi.

laat het verdriet komen,verdring het niet,en ga er
niet voor op de ""vlucht"".
Je ouders,tastbaar niet meer aanwezig,zullen,waar ze zich
ook mogen bevinden,intens dankbaar blijven,voor de opofferingen,
die jij voor hun getroosd heb.
Welk etiket jij ook draagt,het ""Licht"" van Kerstmis,zal samen met
je overleden Vader en Moeder,jou de kracht,met warmte en liefde
geven,om je verdriet een plekje te geven.
Dat de genade van ons aller Moeder Maria,en de zegen van haar zoon,
die wij met Kerstmis weer mogen verwachten,jou begeleiden,op
alle ""paden""in je leven.
In gedachten bij je.
Johan.
Reputatie 1
Dankjewel Johan voor je lieve woorden.
Reputatie 2
Lieve Heidi,
Welke rituelen deed je met je ouders? Kun je die met anderen nog eens doorleven? Gemis is zo moeilijk te vatten dat je er in om kunt komen. Probeer naast je werk dat je energie kost ook weer energie te krijgen door te wandelen, een concert te bezoeken. Plan een activiteit eens per week en houd je eraan.
Veel sterkte,
Netty
Beste Heidi
Voor rouw staat geen tijd.Neem jou tijd die jij nodig hebt.Deze maanden zijn ook de ergste maanden voor veel mensen en ik snap je pijn en je verdriet.Maar jij bent de gene die daar een weg in moet vinden hoe moeilijk ook.Laat je gevoelens toe,jou gevoelens zijn eerlijk en verdienen het om gevoeld te worden.En kijk in jou ❤️ waar al die mooie herinneringen in bewaard zitten en put daar kracht uit als je kan.Je ouders zijn op een rustige plek zonder pijn en zonder zorgen en ik denk als ik je bericht lees dat ze rust verdienen.
Voel maar en kijk wat jij nodig hebt.
Veel liefs en kracht toegewenst.
Johanna
Reputatie 1
Dankjewel Johanna en Netty voor jullie lieve woorden

Vandaag ga ik weer een weekend naar een vriendin in Brabant,want behalve mijn ouders mis ik na het overlijden van mijn vader ook mijn geboorte dorp.
Ik kwam daar tot zijn overlijden ieder weekend omdat ik zijn mantelzorgster was en bezocht dan gelijk mijn vriendinnen en familie,nu kom ik er veel minder en ik merk dat dit ook een stukje rouwverwerking is,ik ben niet alleen mijn ouders verloren maar ook gelijk mijn contact met iedereen in mijn geboorteplaats.
zo jammer vind ik dit,ik woon zelf in Middelburg en schijnbaar is dat voor velen te ver rijden om een keer langs te komen terwijl ze wel verwachten dat ik iedereen opzoek in die korte tijd dat ik in Brabant ben,geeft een enorme druk ...

Maar nu voor dit weekend even terug naar mijn eigen Oeteldonk (Den bosch) en een kaarsje aansteken in onze mooie Sint Jan.

Een dikke kus van mij.
Reputatie 4
Beste Heidi.

Het zal je een goed gevoel geven,zoals er gereageerd wordt,
op je bericht.Ook wij staken een kaarsje op in de Sint Jan,
in de jaren 1940 t/m 1945,toen wij woonden in 's Hertogenbosch,
voor wat vertrouwen in een goede afloop,en de rust,die ons dat
bracht.
Oeteldonk,een mooie stad,niet alleen voor de bruine bollen,
maar om te genieten,van de sfeer,in dit mooie stukje Brabant.
Een fijn weekend,en alle goeds.
johan.
Wt leuk om te horen dat jullie alletwee naar de St Jan in Den Bosch gaa.Mijn vader kwam daar vandaan en ook voor ons was en is deze kerk bijzonder.En Den Bosch is zo gezellig om te winkelen en canuit Veldhoven waar ik woon goed doe.Heel veel plezier en geniet van de mooie momenten.Gelukkig dat ook de donkere tijden mooie lichtpuntjes kunnen bevatten.
Lieve groet Johanna
Reputatie 1
Johan en Johanna,

wat leuk om te lezen dat jullie ook een beetje verbonden zijn met den bosch.
Het geeft mij altijd rust als ik de Sint Jan inloop en dat voelt zo fijn,ondanks dat buiten de stad los barste ivm kwekfestijn.

Het was een heerlijk weekend met een lach en een traan,genoten van de stad en mijn vriendinnen maar ook gehuild om het missen van mijn vader en moeder,je voelt je ineens wees,ik heb geen broers en zussen en heb het gevoel dat ik dit enorme verdriet en gemis helemaal alleen moet dragen...
Reputatie 4
Wat fijn dat je genoten heb,in Den Bosch.
Zo kon ik voor jou zingen,
Dat ging naar Den Bosch toe,zoete lieve gerritje,
Dat ging naar Den Bosch toe,zoete lieve meid.
Wie zal dat betalen,zoete lieve gerritje,
wie zal dat betalen,zoete lieve meid.
Dat winkeltje,zo dicht bij de Sint Jan,met die lekkere
bollen,en een kop koffie.
Heerlijk toch!!.
De Sint Jan,niet geraakt in de oorlog,door de granaten.
Gezongen.in het jongeren koor,tijdens een mooie
Kerstnachtmis in deze prachtige kerk.
Vriendinnen,die er voor je zijn,en je niet dat alleen
gevoel,zullen geven,door een liefdenvolle schouder,
en een luisterend oor.ik heb dit wel eens meer geschreven:
De tranen,die over je wangen zijn gerold,gaan nooit verloren,
pareltjes gevuld met pijn en verdriet,maar ook met warmte
en liefde,uit het zicht verdwenen,maar achter de ""horizon"",
gevonden,door die je eens heb liefgehad,en liefdenvol
voor je worden gedroogd.
Nog een fijne dag.
johan.