Gemis van het samen zijn

• 7 september 2016
  • 5 reacties
  • 642 Bekeken

Ik weet niet hoe ik met het gemis van intimiteit moet omgaan. Ik mis even een handje vasthouden, een knuffel, een kus, een een aai over je hoofd. etc. etc. en het gaat niet zo zeer om de sex, maar om het samen.......................wat een gruwelijk gemis. Daarbij komt nog dat ik binnenkort ga emigreren, dus moet ik alles van mijn overleden vrouwtje opruimen, wat heel erg moeilijk en emotioneel is. Fijn is wel dat ik dan bij mijn dochter en haar man in Spanje ga wonen. En natuurlijk is het daar extra moeilijk om iemand te vinden die mijn gemis aan intimiteit kan oplossen.

5 Reacties

Jeetje wat moet dit heftig voor je zijn. Veel sterkte maar ook veel plezier in Spanje.
Allereerst heel veel sterkte gewenst met het verlies van je partner. Ik kan me voorstellen dat dit heel zwaar is. Het is wel fijn dat je bij je dochter en haar man kunt gaan wonen, maar het lost je gemis niet op. Dit zal moeten slijten en dat heeft veel tijd nodig. Het is logisch dat je de intimiteit mist. De (lichamelijke en geestelijke) band tussen mensen die van elkaar houden is heel speciaal en als dat wegvalt is er een groot gemis. Ik hoop dat je in Spanje weer gelukkig zult worden, al is dat nu iets wat je je waarschijnlijk totaal niet kunt voorstellen. Sterkte.
Wat erg om te lezen dat je dat soort intimiteit mist. Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Zelfs bij mensen die getrouwd zijn en nog samen zijn missen ook wel eens die intimiteit van de ander. Lijkt me ook heel moeilijk.

Wel heel fijn dat je dichter bij de dochter en haar man gaat wonen. Ik hoop dat je in Spanje toch iemand vind waar je aanspraak mee hebt en die je af en toe een knuffel geeft of die aai over je bol. Sterkte
Helaas heb ik geen oplossing voor je, maar ik ken het gevoel wel. Heb het zelf ook ervaren toen mijn man gestorven was. En klopt wat je zegt, het gaat dan niet eens om sex, het gaat puur om intimiteit. En die ligt vaak meer in een knuffel, een kus, gewoon een oogopslag... Het is een vreselijk iets om te moeten missen.
en wat het opruimen van spullen betreft: neem je tijd ervoor! Dat is ook ontzettend moeilijk, want het doet je zo hard beseffen dat die persoon echt weg is, dat ze nooit meer terug zal komen. Een stom paar sokken wordt dan al waardevol...
Ik wens je in ieder geval heel veel geluk in Spanje. En je dochter en haar man kunnen je vrouw zeker niet vervangen, maar hopelijk vind je daar weer wat warmte.
Bedankt Flappie, voor je reactie. Voor wat het opruimen van de spullen van mijn vrouw is het in mijn situatie niet mogelijk om de tijd te nemen. Alles moet op een korte termijn gebeuren. Dat maakt het extra zwaar.

Reageer