Anoniem je gevoelens delen

• 25 april 2019
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Reputatie 2
Vrienden en familie zijn er (hopelijk) voor je als je goede raad wil, je gevoelens uiten of om zo maar even tegen aan te praten. Maar soms wil of kun je niet alles delen, juist omdát je ze zo goed kent. En soms heb je ook wel eens behoefte aan iemand die (nog) niets van je weet, of die niet zo snel een oordeel heeft.

De Luisterlijn is dag en nacht bereikbaar voor mensen die behoefte hebben aan een gesprek of hulp zoeken over en bij allerlei onderwerpen. Ze zijn bereikbaar via een chat, mail of telefoon.

Een van de onderwerpen waar (jonge) mensen regelmatig over mailen of chatten is omgaan met de dood en somberheid. Een onderwerp waar veel over gebeld wordt is eenzaamheid.

Zou jij een dergelijke lijn bellen? Wat zou voor jou de reden zijn om anoniem je verhaal te delen of advies te vragen?

1 Reactie

Reputatie 3
Beste Marthe.

Op de berichten,die ons bereiken,vanuit het
Forum,proberen we hierop te reageren,en naar
vermogen,onze gevoelens te delen.
Onder onze profilnaam,,willen wij er dan voor elkander zijn.
Soms lees ik tussen de regels,dat er meer verlangd werd,
als alleen maar te reageren,met woorden.
in een reactie van een van de leden,op wat ik dan wil,
kon ik antwoorden,mijn woorden dan als een gebaar,
te willen zien.
Er bestaat geen formule,hoe om te gaan met de dood,
en de eenzaamheid in het leven.
Accepteren,en aanvaarden,goed bedoelde woorden,
maar eerder te kunnen berusten,in het lot,ons
toebedeeld.
Gr. johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen