Vraag

wonen in het buitenland

• 2 november 2016
  • 2 reacties
  • 576 Bekeken

Mijn vrouw en ik zijn beide lid van Dela. Een paar terug overgegaan van uit Onderlinge begrafenisfonds "Oisterwijk en Omstreken"
Sinds 18 jaar wonen we al in Frankrijk.
Mijn vraag is als een van ons beide komt te overlijden, wat is dan het protocol om gebruik te maken van onze verworven rechten.
Ik hoor graag van jullie.
Jos van den Hout

2 Reacties

Goedemiddag Jos, zou je mij je polisnummer willen sturen in een privébericht dan kijk ik het graag voor je na 🙂 Groet, Sharina
Excuses Jos voor de late reactie, ik krijg jouw e-mail zojuist door via de Klantenservice. Ik zie dat je een DELA UitvaartPlan in diensten hebt. De uitkering is afhankelijk van waar de uitvaart moet gaan plaatsvinden. 1. in Nederland of 2. in Frankrijk

1.Ik woon in Frankrijk, maar wil straks mijn uitvaart in Nederland laten plaatsvinden.
Wij regelen, verzorgen en betalen de uitvaart precies zoals afgesproken in jouw verzekeringscontract. De volgende twee zaken zijn goed om te weten:

- Vertel je nabestaanden dat zij bij het overlijden direct bellen met DELA: 0031 800 955 66 55 (dag en nacht bereikbaar) DELA heeft alle kennis en ervaring om nabestaanden te helpen met het regelen van de repatriëring en het regelen van de uitvaart. Lukt dit niet? Bel dan naar:
0031 40 260 16 73 (tussen 7.30 uur en 22.30 uur Nederlandse tijd)
- De overbrengingskosten van de overledene naar Nederland betalen wij, als de overleden verzekerde:
in Nederland staat ingeschreven;
in Nederland woont;
maximaal twee maanden in het buitenland is vóór hij/zij overlijdt. Woon je namelijk langer dan twee maanden in het buitenland? Dan betalen wij de overbrengingskosten niet. Wel kun je deze meeverzekeren in de Geldverzekering.

2. Ik wil mijn uitvaart in Frankrijk laten plaatsvinden, wat vergoedt DELA vanuit mijn DELA UitvaartPlan in diensten?
DELA regelt en verzorgt alleen uitvaarten in Nederland en onder bepaalde voorwaarden ook in België. Is de uitvaart in een ander land dan keren wij een beperkte vergoeding uit. Wij kunnen jouw van dienst zijn met het vervoer van de overledene naar het buitenland. Hiervoor heeft DELA veel kennis en ervaring in huis. Vervoer naar het buitenland is niet mee verzekerd. Weet je nu al dat de uitvaart in het buitenland zal plaatsvinden dan kun je ook de Dienstenverzekering stoppen en alleen een geldbedrag verzekeren. Hiermee kunnen de kosten van het vervoer naar het buitenland dan worden verzekerd.

Hoe hoog is de vergoeding als ik de uitvaart niet in Nederland laat verzorgen?
De vergoeding in 2016 is minimaal € 3.331: € 2.734 (Dienstenverzekering) + € 597 (Geldverzekering).
De vergoeding in 2017 is minimaal € 3.364: € 2.761 (Dienstenverzekering) + € 603 (Geldverzekering).

Heb je een hoger bedrag verzekerd in de aanvullende Geldverzekering? Dan tel je dat bedrag op bij de vergoeding voor de Dienstenverzekering.

Kun je hiermee verder?

Groet, Sharina

Reageer