Vraag

Wat zijn de consequenties m.b.t de uitvaartverzekering en het verhuizen naar het buitenland?

Ik ben vanaf 1972 verzekerd voor mijn uitvaart.
Nu lijkt het erop dat ik binnen nu en 2 jaar ga verhuizen naar Curacao.
Wat zijn de consequenties voor mijn verzekering? Kan ik deze meenemen?
Moet ik het opzeggen? Hebben jullie contacten op de Antillen?
Verneem dit graag voordat ik iets ga ondernemen.
Mvg Lisette

6 Reacties

Hallo Lisette, als je in een ander land dan Nederland of België gaat wonen en voor een uitvaart in het Curacao kiest. Dan kiezen jouw nabestaanden zelf ter plaatse een uitvaartondernemer. DELA regelt en verzorgt namelijk alleen uitvaarten in Nederland en onder bepaalde voorwaarden ook in België. Voor de uitvaart in een ander land dan Nederland of België keren wij een vergoeding uit wanneer je een DELA UitvaartPlan bij ons hebt. We keren uit nadat we uitvaartnota’s hebben ontvangen. Op basis van de nota’s keren we een vergoeding uit tot maximaal € 3577 (2017). Dit bedrag kunnen nabestaanden gebruiken om de kosten van een begrafenis of crematie geheel of gedeeltelijk te betalen. Ik kan je wat meer specifieke informatie geven met betrekking tot jouw verzekering wanneer je me een polisnummer of jouw geboortedatum en adres in een privébericht stuurt 🙂 Groet, Sharina
Reputatie 1
En wat als Lisette in Nederland begraven wil worden? Hoe verloopt dat dan?
Hallo Petra, goede vraag! Dan zal het vervoer van Curacao naar Nederland (repatriëring) betaald moeten worden. Dit kun je meeverzekeren door het vrij besteedbare bedrag te verhogen met de kosten voor het vervoer.. Repatriëring wordt alleen vergoed vanuit de verzekering bij een verblijf in het buitenland van maximaal 2 maanden en wanneer er geen andere verzekering is afgesloten zoals een reisverzekering. Groet, Sharina
Reputatie 1
Duidelijk!
Mij was dit ook niet duidelijk ,nu wel ,dus dankje Sharina!
Dank voor je antwoord.
Waar kan ik middels een prive bericht u benaderen?
mvg Lisette
Lisette schreef:

Dank voor je antwoord.
Waar kan ik middels een prive bericht u benaderen?
mvg Lisette

Hai Lisette,

Als je op de naam van Sharina klikt, kom je op haar profielpagina. Daar staan twee knoppen naast elkaar, de rechter is 'stuur bericht'. Je stuurt dan een privebericht, alleen voor jullie twee leesbaar.

Groet,

Frank

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen