Vraag

uitbetalen depositofonds

• 4 februari 2019
  • 3 reacties
  • 366 Bekeken

Goedemorgen,
aangezien bij ons, toen we een aantal jaren geleden onze verzekering stopzetten, de opgebouwde waarde in een depositofonds werg gestort, maar dit achteraf niet had mogen gebeuren, kunnen we dat bedrag nu alsnog uit laten keren. Dat willen we dan ook doen. We hebben vrijdag de email verzonden. Nu vragen we ons af: Hoe lang gaat dat al met al duren? Dus vanaf email verzonden totdat het bedrag word uitbetaald? Iemand ervaring hiermee, of iemand van dela die weet hoe lang dat ongeveer gaat duren? Moeten we denken aan een aantal weken, of eerder maanden?

3 Reacties

Reputatie 2
Hoi @bosmawegter,

Ik zie dat je twee topics hebt geopend. Ik zal beide vragen hier beantwoorden.

Als je je verzekering hebt stopgezet, en de waarde is in een depositofonds gestort, ben je dan ook de afkoopsom verschuldigd, of alleen als je de verzekering stopzet?
Bij het ‘afkopen’ van een Depositofonds worden altijd kosten verrekend. €30 euro als een Depositofonds is ontstaan door een beëindiging van een DELA UitvaartPlan. Bij een zelfstandig Depositofonds €150 afkoopkosten.

Vanaf 1 mei 2018 is het voortijdig opnemen van een Deposito dat is ontstaan door de afkoop van een UitvaartPlan mogelijk. We keren de storting plus de bijgeschreven rente uit. Volgens de algemene voorwaarden keert een Deposito alleen na het overlijden van de deelnemer uit. Het gaat hier dan ook om een coulance regeling. De kosten van een voortijdige afkoop zijn € 30.

Heb je een zelfstandig afgesloten Deposito? Dan is het vanaf mei 2018 ook mogelijk om deze af te kopen. Het gaat hier om een coulance regeling. De afkoopkosten zijn in totaal € 150 (€ 30 administratie kosten + € 120 afkoopkosten).

Hoe lang gaat dat al met al duren? Dus vanaf email verzonden totdat het bedrag word uitbetaald?
De verwerkingstijd van de opzegmails ligt op ongeveer 5 werkdagen. Vanaf dat moment duurt het gemiddeld 2 weken voordat men het bedrag op de rekening heeft staan.

Groetjes,
Marthe
Hallo,

bedankt voor de gegeven informatie.
Aangezien het hier gaat om een depositofonds die is onstaan door een beeindiging van een uitvaartplan, zijn er (toendertijd) dus 30,- aan kosten afgetrokken begrijp ik, en zal er bij het beeindigen van het depositofonds nu, onder de coulance regeling, nogmaals 30,- aan kosten worden afgetrokken.
En wat betreft de verwerkingstijd, kan ik, aangezien ik afgelopen vrijdag de email verzonden heb, er dus van uit gaan dat ik eind van deze week of begin volgende week bericht krijg dat het fonds is stopgezet? En dan zal het geld twee weken later op mijn rekening staan.
Bedankt voor de informatie
Reputatie 2
Bij het beëindigen van het DELA UitvaartPlan zijn er geen kosten van afgegaan. Pas bij het afkopen van het Depositofonds worden er €30 afkoopkosten van afgehaald. Wat betreft de verwerkingstijd klopt het zoals je het herhaalt.

Reageer