Beantwoord

Prijs natuurbegraving

• 7 september 2018
  • 8 reacties
  • 377 Bekeken

Beste Marthe
Ik zou graag willen weten waarom de prijs van een natuurbegraafplaats op Den en Rust zoveel duurder is dan op andere begraaf plaatsen dit is niet alleen het begraven maar ook de gebruiksruimtes en alles er om heen.
icon

Beste antwoord door Rob69 8 september 2018, 10:20

Dank je wel Marthe
We wachten met geduld.

Groetjes en een fijn weekend.
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 2
Dag @Rob69,

Ik kom er zo snel mogelijk op terug, ik heb je vraag doorgestuurd naar mijn collega's.

Groetjes,
Marthe
Dank je wel Marthe
We wachten met geduld.

Groetjes en een fijn weekend.
Reputatie 2
Dag Rob,

Even een update vanuit mijn kant. Mijn collega's van de natuurbegraafplaats zijn er mee bezig. Ik hoop je snel een volledig antwoord te kunnen geven.

Groetjes,
Marthe
Reputatie 2
Dag Rob,

Mijn collega's kunnen hier het volgende over zeggen:

De natuurbegraafplaats Den en Rust is mogelijk gemaakt in samenwerking met het Utrechts Landschap. De boswachter van het Utrechts Landschap blijft zorg dragen voor het bos en Den en Rust mag er in laten begraven. Van elk graf of urnengraf wat uitgegeven wordt gaat een bedrag naar het Utrechts Landschap. Dat is € 1500,00 per graf en € 500,00 per urnengraf. De gebruiksruimtes zijn prijzen die vastgesteld door Dela Eindhoven.

Groet,
Marthe
Reputatie 4
Beste Marthe en Rob

Indien de overledene ingeschreven staat,in de gemeente
waar ook de mogenlijkheid aanwezig is,om begraven te
worden,in een natuurgraf,is het kostenplaatje,genoegzaam
bekend.Begraven worden in een natuurgraf,buiten deze
gemeente,wordt bepaald,door de gemeente aldaar.
Het blijft nog altijd een eigen keuze,de kosten hieraan verbonden.
De DELA,kan nooit in deze,een basis prijs bedingen,voor alle gemeentes
in Nederland.Dat zou wel een wensdroom,kunnen zijn.
Groetjes johan.
Dus als ik het goed beschouwd komt het bedrag van 1500,00 euro boven op d rekening van een natuur graf en moet deze betaald worden door de nabestaanden.
Reputatie 2
Nee,

Het bedrag voor het Utrechts Landschap zit in het aankoopbedrag van het graf.

Groetjes,
Marthe
Precies dat bedoelde ik ook overal kost een natuurgraf circa 3000,00 tot 3500,00 euro en het Utrechts Landschap over de 5500,00 euro.

Reageer