Onslag 2 weken na overlijden vader

• 11 januari 2019
  • 6 reacties
  • 159 Bekeken

29 dec is mijn schoonvader overleden, na een ziekbed van 2 maanden. En na een heleboel ellende in de voorafgaande maanden. Vandaag, 2 weken na het overlijden, is mijn man ontslagen na 17 jaar in dienst te zijn geweest ( hij is 41). Reden: je past niet meer bij de organisatie. De werkgever zei: er is nooit een goed moment. Nee dat niet, maar na 2 weken!
Ik ben boos en vraag me af in wat voor een wereld we leven.

6 Reacties

Reputatie 2
Hoi @NRO,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jouw schoonvader, wat ontzettend verdrietig om te lezen.
Dat is al een heel verlies om te dragen, en dan ook nog een ontslag. Ook al is het nog erg vers, hoe denk je dat jij en je man hier mee om kunnen gaan? Ik wil jullie heel erg veel sterkte toewensen.

Groetjes,
Marthe
Hoi Marthe,
bedankt voor je bericht en jouw wensen. Doet goed.
We zijn gelukkig gewend om veel te praten en onze emoties te delen, dus we ondersteunen elkaar. Maar vooralsnog is er boosheid en verwondering over hoe hard dit is.
Reputatie 2
Hoi @NRO

Fijn dat jullie er goed over kunnen praten, dat is zo ontzettend belangrijk.
Hoe gaat het nu met jullie?

Groetjes,
Marthe
Hoi Marthe, wat fijn dat je nog even informeert. Het gaat redelijk goed. Wr merken dat de meeste energie uitgaat naar het ontslag en dat er voor rouw niet veel ruimte is. Ook hebben we nog een dochter van 4,5 jaar, dus veel tijd is er niet. We zijn er alert op dat we weer aandacht aan de rouw moeten gaan schenken als het weer wat rustiger is.
Dank je wel voor je aandacht.
Reputatie 2
Dag @NRO,

Ik kan me voorstellen dat veel aandacht uitgaat naar jullie dochter, maar dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn in zo'n situatie. Neem vooral de tijd, er is geen goed of fout. Zo lang je samen erover kunt praten en het besef er is dat rouw er ook mag zijn (wat je al aangeeft). Mochten jullie behoefte hebben aan een steuntje in de rug wat betreft rouwen en verschillende manieren daarvan, dan kun je op ons een praatstuk downloaden. Het is gratis en je hoeft geen lid te zijn. Hier kun je meer lezen en het eventueel downloaden: https://www.dela.nl/blog/voorelkaar/doorgaan/doorleven/samen-met-anderen-de-draad-van-het-leven-oppakken. Misschien heb je ook iets aan de andere artikelen op het blog.

Als ik jullie op een andere manier kan helpen hoor ik het graag. Voor nu nog heel veel sterkte toegewenst.

Groetjes,
Marthe
Dank je wel Marhte.

Reageer