ONEERLIJKE VERHULLENDE EN LEUGENACHTIGE COMMUNICATIE DOOR DELA AAN AL HAAR LEDEN

Ik dacht altijd als lid ,nu ruim 25 jaar, betaald te hebben voor een PERSOONLIJK graf.
Nu blijkt dat ik al die 25 jaar betaald heb voor een ALGEMEEN GRAF, DAT BETEKENT DAT JE MET 4 WILDVREEMDE MENSEN
IN EEN GRAF LIGT.
DIT GELDT VOOR ALLE LEDEN VAN DELA.......................................
IN DE POLIS WORDT ALLEEN GESPROKEN OVER EEN DOOR DELA GESELECTEERD GRAF.
DAT IS NAAR MIJN MENING VERHULLENDE EN ONEERLIJKE COMMUNICATIE VAN DELA NAAR AL HAAR LEDEN.
ZOALS U WEL BEGRIJPT BEN IK HIER ZEER VERONTWAARDIGD OVER.........................................................................

13 Reacties

Hallo John, wat ontzettend vervelend dat je een andere verwachting had. Wanneer je kiest voor een DELA UitvaartPlan in diensten ofwel natura dan zijn de meest noodzakelijke diensten gedekt. Dit betekent niet dat er ook daadwerkelijk gekozen moet worden voor een 'algemeen graf'. Vanuit de Dienstenverzekering vergoeden wij het tarief voor een 'algemeen graf'. Wil je een eigen graf, dan kan dat uiteraard. De meerkosten kunnen geheel dan wel gedeeltelijk worden betaalt uit de aanvullende Geldverzekering. Ik leg je graag uit wat dit in jouw situatie precies inhoud. Als je het prettig vind kunnen we dit verder bespreken in een privébericht i.v.m. privacygevoelige gegevens. Groet, Sharina
Wat zijn dan de meerkosten bv voor een eigen graf??
Sharina,

Bel me maar
op 0640485620

John
Hallo Sharina,

Vervelend dat ik een andere verwachting had????????????????????
Ja als jullie NIET EERLIJK COMMUNICEREN dan weet ik toch niet dat ik alleen een ALGEMEEN GRAF vergoed krijg.
DIT MELDEN JULLIE NERGENS IN DE POLIS DIE IK ELK JAAR KRIJG
DIT MELDEN JULLIE NERGENS IN DE ALGEMENE VOORWAARDEN.
IK BLIJF er daarom bij dat DELA BEWUST ONEERLIJK VERHULLEND en LEUGENACHTIG communiceert
naar HAAR LEDEN.
BAH ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.

Heb heel veel zin om dit bij de CONSUMENTENBOND TE MELDEN
Hopelijk kunnen zij een aantal begrafenisverzekeringen is op een rijtje zetten
en daarbij gelijk meenemen in hoeverre er eerlijk en transparant wordt gecommuniceerd.
Ben benieuwd hoeveel mensen hier achter moeten komen nadat hun geliefde moeder, vader, zus, broer, opa of oma
is overleden.
Dit weten jullie al heel lang. en toch blijvend verhullend oneerlijk communiceren
En mensen achteraf maar dik zitten bijbetalen.
Durven jullie wel
Ik krijg ook heel veel zin om Radar maar eens te gaan bellen.
Mag iemand van de directie het daar eens komen uitleggen......................................................
Kijken of DELA er daar mee weg komt.
NOU IK DENK HET TOCH ECHT NIET
maar dat mogen de onpartijdige KIJKERS DAN BEOORDELEN.
Er later achter komen is naar. Tevens is iemand ook zelf verantwoordelijk om uit te zoeken hoe en wat. Zodoende je te laten verzekeren zodat het bij je past en je wensen worden uitgevoerd. Of dit samen te doen met een dierbare of een gesprek aanvragen bij DELA. Dan komen ze thuis om dit met je uit te zoeken. Dit voorkomt veel narigheid John. Vingers wijzen naar één kant is niet rechtvaardig is mijn mening. Ik wens je sterkte.
Reputatie 1
Eerlijk gezegt is dit gegeven ook voor mij een totale en beslist geen prettige boodschap. Ik wist dit ook niet en schrik hier echt van!
Een beetje naief dus. Een persoonlijk graf is een EIGEN graf en even doordenkend kun je aanvoelen dat dit veel en veel duurder is dan een algemeen graf. Dat wordt doorsparen, want natuurlijk kan dit ook via Dela geregeld worden, alleen je rekening zal hoger uitvallen. In het gesprek met de uitvaartverzorger na overlijden van mijn echtgenoot, kwam dit automatisch ter sprake. Voor ons niet van toepassing, crematie was de wens.
wow, ik reageerde niet op jou Petra-A, maar op de allereerste posting van johndevries. Sorry Petra
Dit wist ik al oud nieuws dus als je een eigen graf wilt zul je dit moeten kopen een algemeen graf is al jaren zo en niet alleen bij de Dela ook bij andere uitvaartverzekeringen is dit zo.
Reputatie 1
Fijn dat je het nog even aanstipt maar ik vatte jouw bericht ook niet als zodanig op hoor Hannie...don,t worry!
Op zich val ik natuurlijk wel onder de naïevelingen want hoewel ik nogal wat (dichtbije) mensen ben kwijtgeraakt heb ik me nooit echt goed ingelezen op dit soort ''details'' eigelijk.... Mijn ouders liggen samen in een graf...wat ik overigens ,n beetje discutabel vond want ze woonden allang niet meer bij elkaar....
Ik herinner me nog dat ik ,in de eerbiedige stilte van het moment , per ongeluk hardop (....) mijn gedachte uitsprak en zei ''Och mam toch...komt ie toch nog bij je liggen....'' Niet heeeel hard gelukkig maar wel hoorbaar.....zag ik... Foutje. Mijn moeder vergaf het me meteen. Ik weet het zeker! 🙂
Ook mijn ouders liggen samen in een eigen graf tot zeker 2024 (tot die tijd de rechten gekocht). Als ik in 2024 financieel nog in de gelegenheid ben (ben nu al jaren AOW-er) dit voort te zetten, zal ik de rechten nogmaals verlengen en zullen zij daar nog heel lang samen zijn. Een eigen graf kost nu eenmaal veel geld. Zelf heb ik niks met een graf, mijn lief werd gecremeerd en is bij mij thuis. Mijn wens voor later is dan ook, na mijn crematie, samen te worden uitgestrooid.
Reputatie 3
Beste John.

Misschien had je meer tijd moeten nemen
25 jaar geleden,om je beter voor te laten lichten
bij je intreden,als lid van de DELA organisatie.
Ik neem het je hoogst kwalijk,om deze uitspraken
door jou gedaan te doen,alsof alle leden,niet goed
zijn voorgelicht.
Wensen van een overledene of nabestaande(n),
zijn altijd,tijdens de voorbereiding van een begrafenis
of crematie,in goed overleg doorgenomen.
Alle lof aan de DELA,gebracht na het overlijden
en begraven van mijn vrouw.
johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen