Vraag

nieuwe locatie natuurbegraven?

Beste medewerker,

Onlangs vernam ik uit ons weekblad dat er naar verwachting in 2018 een nieuwe natuurbegraafplaats bij komt. Is dit iets voor jullie om in de gaten te houden en jullie klanten ervan op de hoogte te houden. En of we er als Dela klant dan ook gebruik van kunnen maken.
Ik heb een link naar het artikel toegevoegd. http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/arnhem/arnhemse-kloosterzusters-zinnen-op-natuurbegraafplaats-1.6755325

vriendelijke groet,
Jolanda Schouwstra

5 Reacties

Hallo Theojoke Enige tijd geleden ben ik op de open dag in Schaijk geweest op de natuur begraafplaats omdat het mij ook wel erg mooi leek om in de natuur te begraven worden, Na enige inlichtingen werd ik al snel wijzer door de extra kosten die er bij komen zoals,
Je kan een graf laten reserveren en dat word door een notaris en het kadaster vast gelegd zodat je je eigen plek kan uitzoeken. Wel komen daar erg veel extra kosten bij en zo kost een begrafenis in het natuur gebied zo ong rond de 8000 euro Wat mijns inziens door de meerderheid van de mensen bijna niet op te brengen is, Hopende jullie met deze informatie van diens te zijn , vriendelijke groeten jaap ,,nacht burgemeester Bernheze
In wat voor bedrag kan ik dan op rekenen?
@Jolanda en theojoke,

Ik ben even op zoek gegaan naar de (on)mogelijkheden bij DELA m.b.t. natuurbegraven. Met het risico dubbele antwoorden te geven (dat is tenslotte beter dan geen antwoorden):

"Op dit moment krijg je binnen de DELA dienstenverzekering de kosten voor een door DELA geselecteerd graf vergoed in je woonplaats. Ligt er in je woonplaats ook een natuurbegraafplaats? Dan krijg je het door ons geselecteerde graf op deze natuurbegraafplaats vergoed. Een woonplaats kenmerkt zich doordat deze is opgenomen als woonplaats in register van het Kadaster. Als je begraven wil worden in een andere woonplaats (op een natuurbegraafplaats), vergoeden wij de kosten voor het graf dat je in je eigen woonplaats vergoed zou krijgen."

Kortom: in eerste instantie binnen huidige woonplaats. Buiten eigen woonplaats vergoedt DELA bedrag dat binnen woonplaats vergoed had geworden.

Frank
Natuurbegraafplaats Schayk
Komt dat ook in aanmerking voor DELA
Hoe kunnen jullie ons daarin tegemoet komen?
Hai Jolanda,

Hartstikke goed dat je dit deelt! Ik ga het gelijk intern delen bij DELA. Mocht er iets op terugkomen dan laat ik je dat zeker even weten,

Frank

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen