Vraag

natuurbegraafplaats

• 17 mei 2018
  • 2 reacties
  • 268 Bekeken

Ik heb diverse topics gelezen maar nergens vind ik een antwoord.
Mijn vraag sluit in het algemeen aan op alle vragen en antwoorden maar het juiste antwoord zit er voor mij niet echt tussen.
Wat ik zou willen weten is iets wat ik nergens vind, als ik of mijn vrouw begraven willen worden op een natuurbegraafplaats wat zijn de kosten van het vervoer naar de begraafplaats als deze 100 km verder is dan mijn woonplaats of eigenlijk gezegd wat moet ik betalen ingeval de kosten in mijn woonplaats voor het begraven 1500 euro is en wij willen geen poes pas verder zoals meldingen in de krant geen dank betuigingen dus totaal niets het enige extra is thuis opbaren. Wat betaalt Dela en ga niet zeggen "kijk op wat kost een uitvaart" want daar komt niemand uit.Wat zijn de kosten voor het thuis opbaren. Antwoorden die ik krijg als er een medewerker thuis komt zegt de een thuis is gratis en een ander zegt van niet.

2 Reacties

Reputatie 2
Hoi @Rob69,

Mijn collega heeft het een en ander voor je uiteengezet aan de hand van jouw bericht.

Wat zijn de kosten van het vervoer naar de begraafplaats als deze 100 km verder is dan mijn woonplaats?
De kosten van het vervoer liggen op ongeveer €1,50 per kilometer (heen en terug).

Wat zijn de kosten voor het thuis opbaren?
De kosten voor thuisopbaren zijn:
  • Voor een niet-lid € €737,85
  • Voor een lid € 621,35 (dit is meeverzekerd in de Dienstenverzekering van het DELA UitvaaftPlan)
Deze prijzen zijn inclusief het verzorgen van de overledene in een uitvaartcentrum van DELA.

..of eigenlijk gezegd wat moet ik betalen ingeval de kosten in mijn woonplaats voor het begraven 1500 euro is en wij willen geen poes pas verder zoals meldingen in de krant geen dank betuigingen dus totaal niets het enige extra is thuis opbaren. Wat betaalt Dela en ga niet zeggen "kijk op wat kost een uitvaart" want daar komt niemand uit.

Hier kan ik niks over zeggen. Ik weet namelijk niet hoe diegene nu verzekerd is. Verder mogen wij hier ook niks over zeggen. Dit kan diegene met een adviseur bespreken. De wensen worden dan doorgenomen en er wordt gekeken of de huidige verzekering voldoende is. Zo niet, dan wordt gekeken wat de mogelijkheden zijn om de verzekering hierop af te stemmen.

Antwoorden die ik krijg als er een medewerker thuis komt zegt de een thuis is gratis en een ander zegt van niet.
De kosten van een ‘serivcegesprek’ (gesprek met een adviseur als iemand al verzekerd is) waarbij de adviseur aan huis komt zijn €131. Een servicegesprek kan ook telefonisch /beeldtelefonie en dit is gratis.

Ben je zo voldoende geïnformeerd?

Groetjes,
Marthe
Reputatie 2
Hoi @Rob69,

Bedankt voor je vraag! Ik heb deze doorgestuurd naar mijn collega.
Ik houd je op de hoogte.

Groetjes,
Marthe

Reageer