Beantwoord

natuur begraven

• 25 februari 2017
  • 11 reacties
  • 720 Bekeken

Ik zou graag willen weten wat Dela betaald en wat mijn deel is in het geval dat ik of mijn vrouw wil worden begraven op een natuurbegraafplaats dat buiten mijn woonplaats ligt. Ik weet dat het vervoer voor mij zelf is maar verder wordt ik niet wijzer in verband met de het graf delven en de kosten die dela normaal heeft in het geval van begraven in de eigen woonplaats.
icon

Beste antwoord door bosuil67 27 februari 2017, 15:47

Goed middag Frank

Bedankt voor je antwoord hier mee ben ik in zoverre voldoende beantwoord.
Misschien ben ik dom maar even kort gezegd als ik of mijn vrouw begraven word op natuur begraafplaats den en rust kosten 5100 euro wordt daar de kosten van af gehaald van de prijs die men rekent op de begraafplaats in de eigen woonplaats laten we zeggen 2500 euro. Verdere kosten zou ik graag vernemen en er eens een goed gesprek over willen er is al eens iemand geweest maar ik kom er niet helemaal uit.
groeten Rob.
Bekijk origineel

11 Reacties

Goedemorgen Bosuil,

Op dit moment krijg je binnen de DELA dienstenverzekering de kosten voor een door DELA geselecteerd graf vergoed in je woonplaats. Ligt er in je woonplaats ook een natuurbegraafplaats? Dan krijg je het door ons geselecteerde graf op deze natuurbegraafplaats vergoed. Een woonplaats kenmerkt zich doordat deze is opgenomen als woonplaats in register van het Kadaster. Als je begraven wil worden in een andere woonplaats (op een natuurbegraafplaats), vergoeden wij de kosten voor het graf dat je in je eigen woonplaats vergoed zou krijgen.

Is dit voldoende antwoord? Groet,

Frank
Goed middag Frank

Bedankt voor je antwoord hier mee ben ik in zoverre voldoende beantwoord.
Misschien ben ik dom maar even kort gezegd als ik of mijn vrouw begraven word op natuur begraafplaats den en rust kosten 5100 euro wordt daar de kosten van af gehaald van de prijs die men rekent op de begraafplaats in de eigen woonplaats laten we zeggen 2500 euro. Verdere kosten zou ik graag vernemen en er eens een goed gesprek over willen er is al eens iemand geweest maar ik kom er niet helemaal uit.
groeten Rob.
Beste Frank ik wil je nog 1 vraag stellen in verband met het vervoer van de overledene ik heb vernomen dat er ook uitvaart bussen bestaan is dit ook bekend of mogelijk binnen Dela en zo ja wat zijn dan de mogelijk heden en de kosten inclusief koffie en een broodje?
Dit voor ongeveer 10 á 12 personen van Bergen op Zoom naar Den en Rust en dan gelijk de uitvaart dienst te houden.
We zijn ermee bezig Bosuil, even zoeken naar en rekenen met de kosten..;)!!
Hai Bosuil,

Ik denk dat veel van je vragen worden beantwoord als je het linkje volgt. Dan ga je stap voor stap door je wensen heen, waarbij elke keer de kosten concreet worden benoemd. En opgeteld. Dat geeft veel duidelijkheid.

https://www.dela.nl/verzekeringen/uitvaartverzekering/kosten-uitvaart-berekenen

Je vraag over de bussen hebben we uitstaan. Dat regelen wij namelijk niet zelf. Wij hebben dus even een offerte aangevraagd, om erachter te komen wat dat zoal zou kunnen/moeten gaan kosten. Wordt dus vervolgd!

Groet,

Frank
En heet van de pers, update:
Gemiddeld kost een bus, zonder extra voorzieningen (koffie/thee) zo'n € 750,-. Belangrijkste factoren die de prijs bepalen zijn waar en hoe lang de bus wordt ingezet. Klinkt logisch. Ik denk dat je het beste zelf wat onderzoek kan doen bij busverhuurders bij jou in de buurt. Vraag drie of vier offertes aan en vrgelijk. Kom je heel eind mee, denk ik.

Ben jij zo geholpen Bosuil?

Frank
Beste Frank de link naar de kosten ben ik al vele malen door gelopen maar de kosten op een natuur begraafplaats en de berekening kom ik niet uit want het is de bedoeling om er achter te komen wat mijn deel is en wat het deel van dela is, ik kan alleen berekenen wat het totale plaatje kost en niet wat ik betaal en wat dela betaald in het geval dat de begrafenis buiten de woonplaats valt en op een natuurbegrafenis.
Hoop dat ik niet te lastig ben.
Goedemorgen,

Natuurlijk niet! Dela betaalt de kosten gelijk aan de kosten voor een reguliere begrafenis in jouw eigen gemeente. Als er meerkosten zijn (en die zijn er in geval van natuurbegrafenissen meestal wel) komen die voor jullie eigen rekening.

Had je gezien dat we 19 maart een informatiebijeenkomst en rondleiding hebben op Den en Rust? Daar kun je deze en meer vragen ook zeker stellen! Hier lees je er alles over: https://forum.dela.nl/begraven-cremeren-58/rondleiding-natuurbegraafplaats-informatie-over-natuurbegraven-368.

Groet,

Frank
Zijn wij, mijn vrouw en ik nu al ingeschreven voor de bezichtiging/rondleiding op de natuurbegraafplaats op 9 maart as.
Ja Willem, ik heb jullie namen genoteerd staan. Ik ga komende week een bevestigingsmail rondsturen.

Frank

Zijn wij, mijn vrouw en ik nu al ingeschreven voor de bezichtiging/rondleiding op de natuurbegraafplaats op 9 maart as.
Hallo Frank bedankt voor je antwoord ben weer wat wijzer
Ja over die rondleiding had ik gezien had mij zelf graag in geschreven maar ivm de ziekte van mijn vrouw kan het helaas niet,
zij kan die reis niet aan.

Groetjes Rob.

Reageer