Vraag

Meerdere spaarverzekeringen

• 16 maart 2020
  • 2 reacties
  • 198 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan een spaarverzekering voor ons kind te openen waarbij wij als ouders wel zelf controle over het geld willen houden zodra hij 18 is. De verzekering wil ik dus op onze eigen naam zetten. Maar wat gebeurt er zodra er een 2e kind is? Kunnen wij dan nog een extra spaarverzekering openen die los van elkaar blijven lopen? Is het dan ook mogelijk om voor beide verzekeringen maximaal in te leggen maandelijks? Of geld het maximaal te sparen bedrag per maand en moet dit dan gesplitst worden over de 2 verschillende spaarverzekeringen?

Ik hoor het graag.

2 Reacties

Reputatie 2

Hoi Danny,

Het is mogelijk om meerdere spaarverzekeringen af te sluiten, los van elkaar. De gezamenlijke inleg hiervoor mag niet meer dan €12.000 per kalenderjaar zijn. 

Ik wil je ook nog even wijzen op de distributiekosten. Deze zijn afhankelijk van de manier waarop je een spaarverzekering afsluit.

Groetjes,
Marthe 

Reputatie 2

Hoi @dannyverhoef,

Ik wil graag nog iets aanvullen wat betreft de verzekeringnemer en de maximale inleg.

Per spaarverzekering kun je kiezen wie de verzekeringnemer is. Je geeft aan dat je zelf de controle wilt houden over het geld als je kind 18 jaar is. Als je je kind niet als verzekeringnemer wilt vastleggen, dan kun je een rekening openen met jezelf als verzekeringnemer. En bij een tweede kind kun je je vrouw als verzekeringnemer benoemen. Het maximale bedrag wat je in kunt leggen is € 12.000 per verzekeringnemer per kalenderjaar. In het geval van twee spaarverzekeringen geldt dan dat je 2 x  € 12.000 kunt inleggen. Je kunt per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar geld inleggen. Het bedrag bepaal je direct bij het afsluiten. Je tussentijdse inleg  kun je eenvoudig zelf regelen in Mijn DELA. Je ontvangt dan een nieuwe polis. Hier vind je meer informatie over de spaarverzekering

Reageer