Vraag

Kosten uitvaart

dinie
Hoe weet je eigenlijk of je wat overhoud van een uitvaart dat is me tot nu toe eigenlijk onduidelijk, waar moet de familie opletten.
Ik ga ervan uit dat de wensen van diegene die overleden is in vervulling gaan,maar in de praktijk kan dit nog al eens tegenvallen.
Is het mogelijk om dit van te voren al bij de Dela neer te leggen,ik weet dit is een beetje cru gezegd,maar er zijn altijd kapers op de kust,ik heb dit meegemaakt bij mijn ouders erg vervelend maar die hadden niets op papier alleen tegen mij gezegd wat ze geregeld wilde hebben.Ik zou graag zien op papier wat een uitvaart kost en wat je dan aan het einde mogelijk nog kunt overhouden,voor de nabestaanden.

6 Reacties

Sharina
Dinie heb je toevallig al gekeken naar de kostenwijzer bij ons op de website? Je kunt globaal berekenen wat een uitvaart ongeveer kost. Je krijgt hiermee een beeld welk bedrag je zou kunnen verzekeren voor een uitvaart. Door lokale prijsverschillen en extra wensen kunnen de kosten op het moment van de uitvaart hoger of lager zijn. Wat zou je precies bij ons neer willen leggen Dinie?
dinie
Nee,ik wist niet dat dit bestond maar ik ben al bij de dela verzekerd zolang als ik mij kan herinneren mijn ouders hebben dit nog geregeld.Je betaald premie voorbeeld zeg maar 50 jaar dan kan ik mij voorstellen dat het een keer genoeg is en dat je de uitvaart hebt betaald,maar ik vraag me af hoeveel heb ik al betaald dat weet ik natuurlijk niet,maar Dela wel natuurlijk.
Ik zou daar graag een overzicht van willen zien,of zie ik het verkeerd en betaal je premie zolang je leeft.Ik zou mensen adviseren om wensen bij de Dela neer te leggen zodat deze wensen nagestreefd worden,zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan
Sharina
Je kunt bij ons kiezen tussen 2 betaalvarianten, levenslang of eindleeftijd 65. In het laatste geval is de premie hoger maar je hoeft na de aangegeven datum op de polis dan ook niet meer te betalen. Ik kan ervoor zorgen dat je per e-mail het overzicht toegestuurd krijgt wat je aan premie hebt betaald aan ons. Ik zie op jouw polis dat je een levenslange betaalvariant hebt. Wat men aan premie betaalt aan ons kan nooit meer zijn dan de marktwaarde van de uitvaart die wij verzorgen. Je kunt de gevraagde informatie binnen enkele werkdagen verwachten.
dinie
Dank je wel voor je bericht ik ben gewoon nieuwsgierig hoelang ik al lid ben en wat ik betaald heb.Dit vraag ik voor mijn kleinkinderen om hun te adviseren wat ze kunnen doen.Toch leuk zo'n site er komen altijd vragen waar wij geen antwoorden op hebben.
Hennie
Een hele goede vraag die ik nu pas zie, Ook ik wil weten wat de waarde van mijn polis is, de looptijd kan ik nergens op mijn polis vinden..65 jaar of levenslang betalen.
Ik was 30 jaar geleden al verzekerd bij jullie onder de naam Plu de naam van mijn ex, in 2003 gescheiden en dat doorgegeven..dus een nw polis gekregen..maar is al die jaren die er betaald is voor mij meegenomen? Heb gebeld maar vage antwoorden.
Zou veel beter zijn als er net zoals bij andere verzekeringsmaatschappijen elk jaar een overzicht gestuurd wordt wat de waarde van je polis nu is
Sharina
Goede avond Hennie, zou je me meer informatie kunnen sturen in een privébericht? Ik kijk graag voor je na hoe het in elkaar zit. Wij sturen ook elk jaar een overzicht 😉 Groet, Sharina

Reageer