Vraag

kosten cremeren of begraven

vraag mij af wat het kostenverschil is van cremeren en begraven?

2 Reacties

Hoi Michel, je vraagt naar het kostenverschil tussen cremeren en begraven. Dat is nog best een lastige vraag, maar ik probeer deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Een uitvaart is heel persoonlijk. Door allerlei verschillende wensen kun je zelf bepalen hoe duur een uitvaart wordt. Denk daarbij aan een grafsteen bij een begrafenis, of een urn/assieraad bij een crematie. Daarom hoeft een begrafenis niet per definitie duurder te zijn dan een crematie.

Toch is er een belangrijk verschil, namelijk de grafkosten. Dit zijn kosten voor het huren of kopen van een graf. Bij cremeren heb je namelijk geen grafkosten. Hoe hoog deze kosten zijn verschilt per gemeente. Dat kan uiteenlopen van €300 tot €7000. Je zou eens in jouw eigen gemeente kunnen opvragen hoe hoog de grafkosten zijn.
Met een goede begrafenis begeleider kom je er samen wel uit! Voor ieder budget is wel wat te regelen!

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen