Vraag

Iets bij de koffie

Weet je wat mij opvalt de laatste tijd,dat je bij de koffie of thee niet alleen een plakje Cake maar ook een warm hapje geserveerd krijgt.
Is dit de keus van de familie zelf of wordt dit ook aangeboden door de uitvaartleider en zitten hier extra kosten aan.

9 Reacties

Nou, ik mag hopen dat iedereen dit zelf bepaalt en dat daar geen voorschriften voor zijn.

Bij mijn afscheid, vindt plaats in besloten kring , gaat iedereen na afloop gewoon doen waar ze zelf voor kiezen en daar is dan ook geld voor. Dat heb ik geregeld via mijn Dela verzekering.

Het liefst zou ik willen dat ze lekker uit eten gaan en een mooi glas wijn drinken op mijn "Hemelvaart."

Het is voor iedereen verschillend, dus laten we elkaar vooral VRIJ laten.

Vergeet vanavond niet te kijken naar Nederland 2 om 23.00 uur.

Dat is pas ECHT belangrijk!!!

Cecilia.
Dat is helemaal niet wat ik ermee bedoel,en daar zijn wel degelijk voorschriften voor het licht eraan hoe je verzekerd bent en dat niet iedereen hiervan op de hoogte is,en dat ze achteraf een rekening krijgen wat er bij betaald moet worden.
Wat ik belangrijk vind is in deze niet relevant het gaat erom of hierover verteld wordt of niet.
Het is bij elke onderneming anders ik wil graag weten hoe dit bij de Dela gaat.
Hallo Dinie, goed dat je er over nadenkt en de vraag hier stelt. De uitvaartleider bespreekt met de familie wat de mogelijkheden zijn bij de uitvaart, dit noemen we het regelgesprek. De invulling van de koffietafel valt hier uiteraard ook onder. De kosten voor een koffietafel vallen buiten de Dienstenverzekering. De aanvullende geldverzekering kan gebruikt worden om deze te betalen. Eventuele extra kosten worden besproken met de familie. Aan het einde van het regelgesprek wordt een voorlopige kostenopgaaf opgesteld. In deze kostenopgaaf kan de familie zien wat de kosten ongeveer gaan worden.

Heb je zo een goed beeld van hoe het bij DELA gaat Dinie?
Sharina bedankt voor je bericht, het is duidelijk zoals je het omschreven hebt en hoe dit bij de DELA gaat.
Kun je je hiervoor ook bij verzekeren of is dit niet nodig.
Het is mogelijk om jezelf bij te verzekeren Dinie. Men kan de aanvullende Geldverzekering verhogen. Of het nodig is, is afhankelijk van de situatie en de wensen van desbetreffende persoon.

Heb je toevallig de kostenwijzer op de website een keer ingevuld?
Slim,ga ik zeker doen bedankt!!!!!
Reputatie 3
Beste Dinie.

Hier heb ik geen ervaring mee.
Bij een uitvaart in mijn familie,
was er traditioneel,een koffietafel,voor genodigden.
(voor eigen rekening).
Johan.
Bij al de uitvaarten in Nederland heb ik koffie met 2 broodjes gehad.
Meestal traditie hier in het oosten.
Enkele jaren geleden hadden we een uitvaart en daar kwam een complete high tea op tafel met hartige en zoete hapjes.
Verder in Duitsland 2x een uitvaart gehad en daar kwam soep brood worst en shnaps op tafel.
Had Ook Wel Weer Wat.
Ik weet nog niet wat ik wil.
Laat het denk ik maar aan mijn nabestaanden over.
Reputatie 3
Goedemiddag Maddy67.

Mijn nabestaanden,moeten maar een lekker
"vorkje gaan prikken",in een leuke lokatie,
met een geest verruimend drankje,of een sapje.
Zo mogen ze mij,blijven herinneren,als een
boergondier,in hart en nieren.
johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen