Vraag

Emigreren naar een niet EU land

• 29 december 2017
  • 6 reacties
  • 428 Bekeken

Aankomend jaar gaan we emigreren. Wat gebeurt er met mijn opgebouwde premie?
Ik las over een bedrag wat uitgekeerd wordt aan de nabestaanden naar aanleiding van de nota's maar dat is een niet zo groot bedrag.

Met vriendelijke groet,
CJMourik

6 Reacties

Reputatie 2
Hoi CJMourik,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie!
Ik heb jouw vraag bij mijn collega's neergelegd en hoop dat ik je snel antwoord kan geven.

Groetjes,
Marthe
Reputatie 2
Hoi CJMourik,

Mijn collega heeft het onderstaande voor je uiteengezet. Mocht je willen dat hij nog een keer naar de juiste poliswaarde kijkt, dan kun je mij een privébericht sturen met het polisnummer.

Kiest u voor een uitvaart in Nederland?
Wij regelen, verzorgen en betalen de uitvaart precies zoals afgesproken in uw verzekeringscontract. De volgende twee zaken zijn goed om te weten:

1. Vertel uw nabestaanden dat zij bij uw overlijden direct bellen met DELA: 0031 800 955 66 55 (dag en nacht bereikbaar) DELA heeft alle kennis en ervaring om nabestaanden te helpen met het regelen van de repatriëring en het regelen van de uitvaart. Lukt dit niet? Bel dan naar:
  • 0031 40 260 16 73
2. DELA betaalt de kosten van het vervoer van het lichaam binnen Nederland. Uw nabestaanden betalen de kosten van overbrenging tot de Nederlandse grens. Zij betalen ook de eventuele douanekosten. Wij vergoeden het totale vervoer wel als de overleden verzekerde:
  • in Nederland staat ingeschreven;
  • in Nederland woont;
  • maximaal twee maanden in het buitenland is vóór hij/zij overlijdt. Woont u namelijk langer dan twee maanden in het buitenland? Dan betalen wij de overbrengingskosten niet. Wel kunt u deze meeverzekeren op uw Geldverzekering. Als u wilt, vertellen wij u graag wat hiervoor de kosten zijn.
U wilt uw uitvaart in het buitenland laten plaatsvinden?
Uw nabestaanden kiezen dan zelf ter plaatse een uitvaartondernemer. DELA regelt en verzorgt alleen uitvaarten in Nederland en onder bepaalde voorwaarden ook in België. Voor de uitvaart in een ander land keren wij een vergoeding uit. Dit bedrag kan gebruikt worden om de kosten van een begrafenis of crematie geheel of gedeeltelijk te betalen. We keren het bedrag uit nadat we uitvaartnota’s hebben ontvangen.

Hoe hoog is dat geldbedrag? (dit is een nieuwe regeling die per 1 januari 2017 is ingegaan en dit geldt alleen voor verzekerden die permanent in het buitenland, behalve België, wonen)
Voor 2018 is het bedrag maximaal € 3.612 voor de Dienstenverzekering op basis van de gemaakte kosten. Daarbij komt het bedrag uit de aanvullende Geldverzekering (minimaal € 609). Verzekerde u meer dan € 609 op uw Geldverzekering? Dan wordt dat bedrag uitgekeerd bovenop de vergoeding voor de Dienstenverzekering.
Op uw polis leest u het bedrag wat u heeft meeverzekerd op uw Geldverzekering.

Wat hebben wij nodig om de vergoeding uit te betalen?
Volgens artikel 5, lid 12 van onze Algemene Voorwaarden vergoeden wij de beperkte vergoeding nadat we facturen en betalingsbewijzen hebben ontvangen. Uit deze facturen en betalingsbewijzen moet blijken dat kosten zijn gemaakt voor producten en diensten die anders door DELA Uitvaartverzorging zouden zijn geleverd. De aanvullende Geldverzekering wordt uitgekeerd zonder nota’s.

Premiebetaling
Heeft u ons gemachtigd om de premie automatisch te incasseren?
  • Houdt u uw IBAN-rekeningnummer in Nederland aan? Dan verandert er niets.
  • Vervalt uw IBAN-rekeningnummer in Nederland? Dan kunt u uw nieuwe (IBAN-)rekeningnummer doorgeven door een e-mail te sturen naar klantenservice@dela.org. U kunt voortaan ook via acceptgiro of via internet betalen. Vanuit EU-landen brengen wij hiervoor geen extra kosten in rekening. Maak in dat geval wel gebruik van onze IBAN/BIC-code. Ons IBAN-rekeningnummer is: NL09RABO0303577010. Onze BIC-code is: RABONL2U
Beste Marthe, Ik woon zelf ook in het buitenland met mijn gezin en betaal al vanaf 1981 premie. Nu lees ik dat de Dela een bedrag overmaakt als je de begrafenis niet in Nederland laat plaats vinden.
Nu vraag ik me af wat de Dela bedoelt met maximaal ? Graag een uitleg.

Met vr gr Hielko

Hoe hoog is dat geldbedrag? (dit is een nieuwe regeling die per 1 januari 2017 is ingegaan en dit geldt alleen voor verzekerden die permanent in het buitenland, behalve België, wonen)
Voor 2018 is het bedrag maximaal € 3.612 voor de Dienstenverzekering op basis van de gemaakte kosten. Daarbij komt het bedrag uit de aanvullende Geldverzekering (minimaal € 609).
Reputatie 2
Hoi @HielkoPieksma

Bedankt voor je vraag! Met maximaal wordt bedoelt na overleg van facturen naar aanleiding van de uitvaart. Daarom het gedeelte: op basis van de gemaakte kosten.

Groetjes,
Marthe
Beste Marthe,

Bedankt voor de snelle reactie. Dus wat kan ik verwachten als geldbedrag als ik facturen van een eventuele begrafenis/crematie van b.v 3950€ opstuur naar de Dela .

Met vr gr
Hielko
Reputatie 2
Hoi @HielkoPieksma

In het geval van een Dienstenverzekering krijg je dan het maximale bedrag van €3.612 terug, plus het bedrag van je aanvullende Geldverzekering (dit is maximaal €609).

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen