Vraag

doodgeboren kindje

• 22 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

Een vriendin van mij heeft ongeveer 35 jaar geleden een doodgeboren kindje gekregen.
het is meteen na de geboorte weggehaald en door de dela begraven.
Ze weet niet waar.
Is dit nog te achterhalen, want ze heeft nooit afscheid kunnen nemen en heeft er nog steeds veel verdriet van

8 Reacties

Reputatie 2
Hoi Adriana,

Wat ontzettend verdrietig. Ik ga het navragen aan mijn collega's en ik kom hopelijk snel bij je terug.

Groetjes,
Marthe
Dank je wel!
Reputatie 2
Hoi @Adrianabv,

Als het kindje begraven is, dan is dat aangegeven bij de gemeente waar het kind geboren is. Als hij/zij een naam heeft gekregen kan de gemeente daar op zoeken, of op de datum.

Het is namelijk verplicht om dit aan te geven bij de gemeente. Zij zouden je in dit geval meer informatie kunnen geven.

Kindergraven worden over het algemeen niet geruimd, maar ook dat is afhankelijk van de gemeente.

Ik hoop heel erg dat de gemeente jullie meer duidelijkheid kan geven. Veel succes gewenst!

Groetjes,
Marthe
Hallo Marthe,

heel erg bedankt voor deze informatie.
ik ga er mee aan de gang.

vriendelijke groet,
rianne
Reputatie 2
Hoi @Adrianabv,

Hoe gaat het met je vriendin? Heeft ze al meer informatie kunnen krijgen?

Groetjes,
Marthe
Hallo Marthe,

wat lief dat je dat vraagt.
mijn vriendin is er eigenlijk van geschrokken, dat het inderdaad mogelijk is om de gegevens op te vragen
en dat er 'n kans is, dat het grafje er nog is...
ze heeft haar verdriet zo ver weg gestopt en ze is bang om het omhoog te laten komen.
dus ze is er nog niet aan toe.
ik hoop echt dat ze het 'n keer toe kan laten om het eindelijk te verwerken.

Lieve groet,
Rianne
Reputatie 2
Dat kan ik me voorstellen @Adrianabv. Het heeft ook een grote impact om dat op te zoeken.
Wens je vriendin nogmaals sterkte toe!

Ik weet niet waarom deze tekst erboven staan, ik wil graag een reactie op jouw vraag geven :

ik heb een soortgelijke situatie gehad, alleen betrof het een kindje dat mijn moeder in begin jaren 50 heeft verloren, ook stil geboren. Uiteraard na haar goedkeuring ben ik op zoek gegaan, eerst bij de gemeente waar het kindje destijds is aangegeven als overleden de gegevens opgevraagd. Zij wisten waar het kindje destijds is begraven, dat was in dit geval op de begraafplaats in Kralingen. Op de begraafplaats hebben ze ons heel erg goed en uiterst vriendelijk geholpen, het grafje was er niet meer, maar we kregen wel een uitleg waar het grafje destijds was. Zo heb ik daar toch nog een mooi klein aandenken neer kunnen zetten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je meer willen weten, dan mag je me altijd een prive bericht sturen

Reageer