Vraag

De WerkelijkeUitvaart kosten van een Crematie

• 15 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 876 Bekeken

Uitvaartkosten bij DELA in oktober 2016 volgens uw website
(eea gecopieerd)

Vaste kosten die gemaakt worden bij cremeren: € 2.350,-
Personeel dat nodig is om de uitvaart te regelen en te verzorgen.
Vervoer van de overledene naar de woonplaats.
Regelen van formaliteiten zoals bijvoorbeeld het overlijdensbewijs.

Opbaren en verzorgen 700,-
(is dit inclusief de dag als de mensen op een andere willen komen kijken?)
Basis kist 450,-
Crematie en as uitstrooien of meenemen (Waarom zoveel???) 1.250,-
(ik betaal al toch bovenin voor het Cremeren?)
Online advertentie. (waar? in welke rubriek/krant?) 250,-
Rouwkaarten (hoeveel stuks max???) 200,-
Aula ruimte (hoe lang max?) 450,-
Begeleider (waarvoor? Wat doet hij/zij?) 400,-
Kist bedekt met bloemen (Waarom zo duur??) 300,-
(een piepklein kleine boeket kost ook al 100 euro!)
Basis rouwauto 250,-
Koffie, thee en cake voor 75 personen 6 euro pp??? 450,-
(waarom geen keus voor 100 personen mocht ik er tussenin zitten?)
Subtotaal € 7.050,-

Zijn deze kosten inbegrepen in mijn uitvaart dat DELA regelt
voor mij als Ik kom te overlijden? Ben ik voldoende verzekerd nu ik de hoge kosten zie?
Komen mijn nabestaanden niet voor verrassingen te staan zoals extra kosten die ze moeten betalen?
Heb ik een keus bij welke Begraafplaats (Oosterbegraafplaats) ik gecremeerd wil worden? Komen daar extra kosten bij kijken?
Welke kosten zijn ECHT noodzakelijk voor een Crematie?
Wat houdt een urn graf in? Komen hier extra kosten bij kijken?
Wat is de maximum aantal jaren dat de urn in het graf blijft?

Ik vind de kosten vies tegenvallen, hopelijk behoud ik het bedrag dat ik extra heb vezekerd bij DELA.

Kunt u mij aub per email antwoorden WELKE KOSTEN PRECIES zijn inbegrepen in de uitvaart die ik momenteel heb lopen
bij u ZONDER het EXTRA geld dat ik heb verzekerd bij u.

3 Reacties

@Kiki56, ik heb je vraag gezien. Ik zal deze doorzetten naar klantenservice van DELA en kijken of ze je snel een antwoord kunnen geven. Zal wellicht na het weekend worden.
Goede vraag Kiki ,ook ik zou weleens willen weten wat een begrafenis of crematie kost maar dan meteen het volledige plaatje zodat ook ik of mijn nabestaanden niet voor een verrassing komen te staan.
Hallo @lamberdina, ik heb Kiki56 per mail voorzien van een antwoord. Je mag mij of Jasper een privébericht sturen met meer informatie zoals jouw contactgegevens en jouw wensen m.b.t. de uitvaart dan kan ik aangeven wat wel/niet binnen de verzekering valt 🙂 Groet, Sharina

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen