Vraag

Buitenland

• 18 november 2016
  • 7 reacties
  • 804 Bekeken

Mijn man en ik wonen in het grensgebied met Duitsland. Worden de kosten voor begraven of cremeren in Duitsland onder dezelfde voorwaarden vergoed als in Nederland? Zo neen, is het voor ons dan zinvoller om de polis bij Dela te beëindigen en een polis in Duitsland af te sluiten?

7 Reacties

Hallo Putih,

Als men in een grensgebied woont dan kan DELA gewoon de uitvaart in Nederland verzorgen en vergoeden. Een grensgebied is het gebied van 15 km aan beide zijden van de landsgrens tussen Nederland en het buurland. De vervoerskosten worden extra belast bij de nabestaanden. Gerekend wordt met ongeveer €2 per gereden kilometer. Weet je zo voldoende?

Groet, Tim.
@Putih
DELA regelt en verzorgt alleen uitvaarten in Nederland en onder bepaalde voorwaarden ook in België. Is de uitvaart in een ander land dan keren wij een beperkte vergoeding uit. Wij kunnen u van dienst zijn met het vervoer van de overledene naar het buitenland. Hiervoor heeft DELA veel kennis en ervaring in huis. Vervoer naar het buitenland is niet mee verzekerd. Weet u nu al dat de uitvaart in het buitenland zal plaatsvinden dan kunt u ook de Dienstenverzekering stoppen en alleen een geldbedrag verzekeren. Hiermee kunnen de kosten van het vervoer naar het buitenland dan worden verzekerd.

Hoe hoog is de vergoeding als ik de uitvaart niet in Nederland laat verzorgen?
De vergoeding in 2016 is minimaal € 3.331: € 2.734 (Dienstenverzekering) + € 597 (Geldverzekering).
De vergoeding in 2017 is minimaal € 3.364: € 2.761 (Dienstenverzekering) + € 603 (Geldverzekering).

Heeft u een hoger bedrag verzekerd op uw aanvullende Geldverzekering? Dan telt u dat bedrag op bij de vergoeding voor de Dienstenverzekering. De hoogte van de Geldverzekering staat op de polis.

Groet,
Tim
Hallo Varossieau,

De bedragen zoals ze in mijn vorige bericht staan gelden nu nog steeds:
- 2017 is minimaal € 3.364: € 2.761 (Dienstenverzekering) + € 603 (Geldverzekering). Kijk voor het juiste bedrag van de Geldverzekering op de polis.

Groet,

Tim
@Putih

Ik mag helaas geen advies geven wat voor jouw het beste is om te doen. Mocht je dit uitgebreider willen bespreken dan zou je eens kunnen bellen met een van onze adviseurs. Wel kan ik vertellen dat het mogelijk is om de Dienstenverzekering op te zeggen en alleen een Geldverzekering te hebben.

Wanneer de uitvaart in het buitenland plaatsvindt en men gebruik maakt van de vergoeding dan blijft de premie hetzelfde.

De vergoeding is overigens hetzelfde wanneer men in Nederland de uitvaart laat regelen door een andere uitvaartverzorger.
Wijn wonen ruim binnen het gebied van 15 km in Duitsland. Wij wensen te worden begraven in Duitsland waar wij wonen. Kunnen jullie de uitvaart dan ook verzorgen? Ik begrijp de extra belasting vervoerskosten niet.

Met vriendelijke groet,
Bianca Tan
Als ik het goed begrijp is het voor mensen die in het buitenland wonen en daar hun uitvaart willen laten verzorgen, beter om de Dienstenverzekering te stoppen en alleen een geldbedrag te verzekeren.

De hoogte van de vergoeding voor als je de uitvaart niet in Nederland laat verzorgen, is voor 2017 minimaal € 3.364, bestaande uit: € 2.761 (Dienstenverzekering) + € 603 (Geldverzekering).
Per uitvaart in het buitenland ontvangt een polishouder dan € minimaal 3.364.

Blijft de hoogte van de contributie dan hetzelfde?

Trouwens: als je alles zelf wilt regelen als je in Nederland woont en in Nederland de uitvaart wilt verzorgen, kun je dan ook aanspraak maken op dat bedrag?
Hi wij verkassen naar Suriname, ik neem aan dat de zo juist vermeldde bedragen daar ook gelden? Die kosten kunnen in Su zomaar een stuk lager uitvallen.

Reageer