Vraag

Begraafplaats

• 18 november 2016
  • 6 reacties
  • 567 Bekeken

Mag je zelf een begraafplaats kiezen bij overlijden?

6 Reacties

Stel je deze vraag in algemene zin of koppel je deze vraag mbt de DELA uitvaart polis (die je mogelijk afgesloten hebt) ?
@Stekkenberg Hallo,

Je mag zelf een begraafplaats kiezen bij overlijden. Heb je een DELA UitvaartPlan afgesloten met daarbij een dienstenpakket? Dan vergoedt DELA alleen de eerste termijn grafrechten van een door DELA geselecteerd graf (algemeen graf) in de eigen woonplaats. Kies je voor een eigen graf of een begraafplaats in een andere/duurdere gemeente? Dan zijn de meerkosten voor de nabestaanden.

Groet, Tim
Waarom werkt Dela niet mee als je begraven wil op een Natuurbegraafplaats b v in Heeze vlakbij Crematorium lijkt me tijd voor vernieuwing mensen zijn niet meer betrokken bij de kerk en hun Begraafplaats. Gr Tiny
Hoi Isabelle,

Men mag gerust kiezen voor een natuurbegraafplaats. Daar werkt DELA gerust aan mee. Waarom ben je in de veronderstelling dat dit niet het geval is?

Groet, Tim.
Heb geïnformeerd de vergoeding is minder als traditioneel begraven . Ook begraven in andere plaats dan woonplaats is duurder ,dus is je verzekering niet toereikend daar ging mijn vraag over Gr
@isabelle
Het klopt dat natuurbegraafplaatsen duurder zijn. Dit komt omdat een natuurgraf voor eeuwig is en een algemeen graf voor een bepaalde tijd.

Goed dat je hier vooraf informatie over hebt opgevraagd. Misschien een tip om te kijken in hoeverre jouw verzekering dekkend is voor jouw wensen: https://www.dela.nl/verzekeringen/uitvaartverzekering/kosten-uitvaart-berekenen/soort-uitvaart
Hier kun je een aantal stappen doorlopen en krijg je een globaal overzicht.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Groet, Tim

Reageer