Vraag

Als de verzekeringnemer ook de begunstigde is, en overlijdt binnen de looptijd, wat gebeurt er met het saldo? (op de zgn spaarverzekering)

• 9 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 620 Bekeken

Of nog specifieker: als ik zelf alles ben, verzekeringnemer, premiebetaler, verzekerde en begunstigde, wat gebeurt er dan met het saldo in de spaarverzekering als ik zou overlijden binnen de 10 jaar of daarna (als het product nog zou doorlopen)?

Volgens mij ontbreekt deze informatie of ik kan het ieg niet vinden.

Blijft de rente gelijk, ook na de 10 jaar? Wanneer wordt deze evt herzien?

Mag je ook afwisselend wel of niet extra bijstorten? Ook soms (een heel jaar) niets?

Alvast dank,
Verootje

3 Reacties

Reputatie 2
Hoi Verootje,

Mijn collega heeft het volgende voor je uiteengezet.

Als je zelf verzekeringnemer en begunstigde bent (dus je spaart voor jezelf) dan wordt na overlijden het saldo uitgekeerd aan de wettelijke erfgename(n). De rente blijft ook na 10 jaar gelijk, deze wordt niet herzien.

Je mag afwisselend wel of niet bijstorten. De totale maximale inleg bedraagt €12000 per kalenderjaar.

Of je ook (een heel jaar) niets bij kunt storten?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt:
· één jaar of korter stoppen. Daarna kun je weer verder gaan met geld opzijzetten.
· voor onbepaalde tijd stoppen. Je kunt zelf aangeven wanneer u weer verder geld opzij wil gaan zetten. Dit kunt u doen via www.dela.nl\mijndela of bel onze Klantenservice op telefoonnummer 040 260 15 00 (de Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur).
· - helemaal stoppen met het betalen van de inleg.

Hopelijk zijn je vragen voldoende beantwoord.

Groetjes,
Marthe
Reputatie 2
Hoi Verootje,

Op onze site staan de kosten en risico's uitgelegd. Is dit wat je bedoelt?
https://www.dela.nl/verzekeringen/spaarverzekering/kosten-en-risico

Groetjes,
Marthe
Dank Marthe.

Welke risico's loop ik dan evt met dit product?

Hoe kunnen jullie een hogere rente uitbetalen dan momenteel gangbaar in de markt?

Reageer